Nową Toyotę Aygo zobaczyliśmy w marcu tego roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie.
Oprócz zmienionego wyglądu udoskonalono także silnik 1,0 l VVT-i . Moc silnika została zwiększona do 72 KM (53 kW) przy 6 000 obr./min., zaś moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 4 400 obr./min. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 s (o 0,4 s szybciej) i rozpędza się do 160 km/h. Średnie zużycie paliwa dla standardowej wersji zostało ograniczone z 4,1 do 3,9 l/100 km. Wersja Eco przynosi dodatkowe oszczędności – zużywa tylko 3,6 l/100 km.
Unowocześniono również wnętrze, gdzie znajdziemy kilka nowych systemów bezpieczeństwa i parę ciekawych opcji z zakresu komfortu. Pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense zapobiega kolizjom lub ogranicza ich skutki w wielu różnych sytuacjach na drodze. Na liście nowoczesnych systemów znajdziemy m.in. układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) oraz układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA).
Zobacz także: Nowa Toyota Aygo - premiera już w Genewie
Cennik nowej Toyoty Aygo otwiera w Polsce 36 900 zł. Dla porównania, ceny Volkswagena up! startują od 37 590 zł, Kii Picanto - od 39 990 zł, a Opla Adama - od 43 500 zł.
Sprawdźmy, co ma do zaoferowania nowa Toyota Aygo. Na początek będzie dostępna w Polsce w czterech wersjach wyposażenia. Naszym zdaniem pierwsza to typowy wabik cenowy, a większość klientów zainteresuje się wersją x-play, gdzie znajdziemy już klimatyzację, system audio z ekranem i najpotrzebniejsze wyposażenie.
Poniżej podajemy wyjściowe ceny i najważniejsze elementy wyposażenia standardowego:
Wersja wyposażenia x - od 36 900 zł:
Wersja wyposażenia x-play - od 42 900 zł
Wersja wyposażenia PRIME x-cite - od 52 500 zł
Wersja wyposażenia PRIME x-treme - od 52 500 zł