Honda CR-V III - opinie, niezawodność, najlepsze silniki

Moda na wszelkiej maści SUV-y opanowała także rynek wtórny. Za 30 tysięcy złotych bez problemu znajdziecie rozsądne auto z przestronnym wnętrzem i stosunkowo trwałym silnikiem. Postanowiliśmy prześwietlić Hondą CR-V III.

Honda CR-V - mała utrata wartości

Znacznie mniejszą utratą wartości niż przebój Nissana prezentuje Honda CR-V trzeciej generacji. Za około 30 tysięcy złotych będziemy w stanie kupić egzemplarz pochodzący z lat 2007-2008 z przebiegiem rzędu 150-250 tysięcy kilometrów. Auto zadebiutowało w 2007 roku i pozostawało w produkcji do 2012. Auto osiągnęło wielki sukces w Stanach Zjednoczonych, gdzie przez pierwsze dwa lata rynkowej obecności było najpopularniejszym przedstawicielem swojego segmentu. W Europie wyniki sprzedaży były znacznie gorsze, choć CR-V był jednym z motorów napędowych koncernu.

Pięciodrzwiowe, nieco podwyższone nadwozie zostało nieźle zabezpieczone przed korozją. Względem Nissana, Honda jest znacznie dłuższa. Ma 453 cm długości, 182 szerokości i 168 wysokości. Rozstaw osi wynosi 263 centymetry. Podobnie jak u rywala zza miedzy, na liście opcji znajdziemy ksenonowe oświetlenie, a także przyciemnione szyby boczne i 18-calowe felgi aluminiowe.

Wnętrze Hondy CR-V III - jak w minivanie

Wnętrze wykonano z trwałych, lecz topornych materiałów. Po latach niektóre plastiki mogą zaskrzypieć, choć całość robi bardzo dobre wrażenie. Ciekawostkę stanowi brak tunelu środkowego, co przywodzi na myśl rozwiązanie rodem z minivanów. Na przednich fotelach miejsca nie zabraknie nikomu. Równie dużo jest go z tyłu. Bagażnik w standardowej konfiguracji ma 525 litrów. Po złożeniu asymetrycznego oparcia, możliwości ładunkowe rosną do 1530 litrów. Lista wyposażenia dodatkowego obejmuje szklane okno dachowe, radio z odtwarzaczem CD, komputer pokładowy, dwustrefową klimatyzację automatyczną, tempomat i skórzaną tapicerkę.

Honda CRV II otrzymała między innymi pierwszego autorskiego diesla japońskiego producenta 2.2 i-CDTI o mocy 140 KM. Czterocylindrowy diesel sprawnie radzi sobie z napędzaniem ciężkiego auta, zużywając przy tym rozsądne ilości oleju napędowego. Rzecz jasna musimy liczyć się z pokaźnymi wydatkami na dwumasowe koło zamachowe (2000 zł), wrażliwe wtryskiwacze i turbosprężarkę. Kosztowne awarie rzadko występują w samochodach często eksploatowanych w trasie.

Najlepsze silniki Hondy CR-V III -  warto postawić na silnik benzynowy

Całkowicie bezawaryjne okazują się czterocylindrowe benzynowe silniki 2.0 150 KM i 2.4 183 KM. Nie są zbytnio oszczędne - zużywają średnio ponad 10 litrów na setkę. W zamian wymagają tylko wymian oleju i rozrządu. Dopracowany układ napędowy standardowo przekazuje moc na przednią oś, dopiero w razie wykrycia poślizgu, część siły napędowej trafia także na tylne koła. Cały układ przeniesienia napędu nie sprawia większych problemów użytkowych. Niewielki procent użytkowników zgłasza awarie sprzęgła płytkowego.

Popularne usterki Hondy CR-V III

Honda niebezpodstawnie ma opinię bezawaryjnej. Odpowiedni serwis ogranicza do minimum ryzyko poważnej i kosztownej awarii. Niemniej, CR-V cierpi na kilka przypadłości. Silniki eksploatowane na wysokich obrotach lubią konsumować olej. Warto więc wozić w bagażniku bańkę na dolewkę. Zdarza się też zgrzytanie biegów, czemu winna jest mała tulejka. Naprawa nie będzie tania, bowiem należy odkręcić skrzynię od jednostki napędowej. W niektórych egzemplarz mogą też pojawić się problemy z maglownicą.

Maciej Panek: Byłem na dnie, gdy otworzyłem firmę posiadającą obecnie 3 tys. samochodów [NEXT TIME]

Więcej o:
Copyright © Agora SA