Silnik 1.2 TSI Volkswagena - opinie
W 2009 roku w palecie jednostek napędowych grupy Volkswagena pojawił się małolitrażowy silnik 1.2 TSI.
Miał uzupełnić gamę silnikową aut segmentu B i C wypierając znane od lat wolnossące motory z pośrednim wtryskiem paliwa.
Silnik 1.2 TSI - konstrukcja
Nowatorska konstrukcja inżynierów koncernu VAG wykonana została z aluminium dla ograniczenia masy. Cztery ułożone w rzędzie cylindry przykryto 16-zaworową głowicą. Całość dopełnia bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarka. Silnik dysponuje mocą maksymalną 86, 105 lub 110 KM.
Początkowo, podobnie jak inne jednostki rodziny TSI, także 1.2 wyposażony został w napęd rozrządu realizowany z pomocą łańcucha.
Przeczytaj także: Silnik 1.2 TCe - opinie
Silnik 1.2 TSI - typowe usterki
Niestety, liczne wady fabryczne prowadziły do występowania szeregu usterek. Łańcuch rozrządu wyciągał się, a nawet pękał po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów prowadząc do zniszczenia silnika.
W 2012 roku wprowadzono poprawioną wersję motoru z paskiem rozrządu. Wspomniane problemy ustąpiły.
W codziennej eksploatacji, 1.2 TSI urzeka elastycznością i niskim zużyciem paliwa. Delikatne operowanie pedałem gazu skutkuje spalaniem na poziomie nawet 5 litrów poza miastem.
Podobnie jak w jednostce 1.0 EcoBoost Forda, bezpośredni wtrysk paliwa podważa sens montażu instalacji gazowej.
Przeczytaj także: Silnik 1.0 EcoBoost - opinie
Silnik 1.2 TSI - opinie
Zdaniem mechaników, największą bolączką 1.2 TSI jest niska trwałość poszczególnych elementów. Zaskakująco często dochodzi do uszkodzenia uszczelki pod głowicą, turbosprężarka poddaje się nawet po 100 tysiącach kilometrów (regeneracja kosztuje 800-1500 złotych), zdarzają się także wypalenia tłoków. Najmniej problemów przysparza zacinający się zawór recyrkulacji spalin – dokładne czyszczenie rozwiązuje problem.
1.2 TSI bywa kapryśny, ale warto postawić na egzemplarze wyprodukowane po 2012 roku ze stosunkowo niewielkim przebiegiem i udokumentowaną historią serwisową. W Fabii lub Polo zapewnia dobre osiągi i niezłą elastyczność. Sprawdzi się nie tylko w mieście, lecz również w dłuższej trasie.
-
Podpisano umowę na budowę A18. Za dwa lata pojedziemy nową autostradą
-
Test nowej Toyoty w bojowych warunkach. Górale jej nie oszczędzają. "Samej farby jest pół tony"
-
Dealer niechcący sprzedał samochód demo. W wigilię zadzwonił do klienta, że musi zwrócić Forda Bronco. Ten myślał, że to żart
-
Duży i wygodny samochód, idealny na długie wyprawy. Sprawdzamy ofertę Forda Mondeo
-
Pieszy z pierwszeństwem - decyzja zapadła. Nowe przepisy od czerwca
- Uwaga, kierowcy, na A2 czekają was utrudnienia. Nastał czas remontów
- Już ponad 40 proc. nowych samochodów w Polsce to SUV-y. Będzie ich jeszcze więcej
- Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid już w Polsce. Kosztuje 233 900 zł i zaskakuje wyposażeniem
- Garbate szczęście. Jak wyprodukować 21 milionów... zwyczajnych samochodów? [MOTO 2030]
- Krym. Przytomność umysłu i szybka reakcja pozwoliły uniknąć zderzenia z BMW X6 [WIDEO]
Forum
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (41)
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (45)
- OT - Wentylacja mechaniczna z rekuperacją - warto? (15)
- Ofensywa antykuligowa (18)
- szybkość ładowania sam. el. nie jest już problemem (9)
- Ford ma problem (8)
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (54)
- Uszkodzone lusterko Belgia (31)
- Posłuchali rady trypla. Dziecko walczy o życie. (50)
- Kuligi rozpoczęto. Chociaż sezon już sie kończy. (28)