Porsche Cayenne E-Hybrid to hybrydowy SUV typu plug-in. Niemieccy inżynierowie połączyli mocy benzynowej V-szóstki o pojemności 3 litrów o mocy 340 KM i silnika elektrycznego o mocy 136 KM. Łączna moc układu to 462 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Ciekawą nowością jest strategia doładowania (tzw. funkcja boost) pochodząca z supersportowego 918 Spyder. Dzięki niej motor elektryczny może być wykorzystywany do zwiększenia osiągów we wszystkich standardowych trybach jazdy pakietu Sport Chrono. Nowa jest także 8-stopniowy automat Tiptronic S, opracowany specjalnie dla nowego Cayenne. Porsche chwali się nie płynnym ruszaniem i błyskawicznymi zmianami kolejnych przełożeń.
Nowe Porsche Cayenne E-Hybrid ma akumulatory o pojemności 14,1 kWh. Poprzednik miał 10,8 kWh. Naładowanie nowego Cayenne z gniazdka 230 V (10 A) zajmuje 7,8 godziny. Jeśli zamiast standardowej ładowarki 3,6 kW zastosowana zostanie opcjonalna, pokładowa ładowarka o mocy 7,2 kW, ładowanie z gniazdka 230 V (32 A) potrwa jedynie 2,3 godziny.
Na samym silniku elektrycznym Porsche Cayenne E-Hybrid przejedzie do 44 km.
Ładowaniem można zarządzać z poziomu systemu multimedialnego PCM oraz współpracującej z nim aplikacji Porsche Connect. Aplikacja znajdzie dla nas także pobliskie stacje ładowania i będzie mogła ustawić je jako cel nawigacji.
Dzięki systemowi Porsche Traction Management (PTM) nowe Cayenne E-Hybrid dysponuje aktywnym napędem na wszystkie koła, wykorzystującym elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe. Standardowe wyposażenie obejmuje zawieszenie Porsche Active Suspension Managing (PASM), a na życzenie dostępny jest elektryczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) oraz hak holowniczy dla przyczep o masie do 3,5 tony.
Przy okazji pojawienia się w ofercie hybrydowego Cayenne E-Hybrid pojawi się kilka zupełnie nowych opcji, dostępnych dla całej gamy nowego Cayenne. Jedną z najciekawszych jest wyświetlacz head-up, na którym prezentowane są najważniejsze informacje dotyczące jazdy. Dotąd Porsche nie oferowało w swoich autach takiego rozwiązania.
Lista nowości obejmuje również fotele z funkcją masażu, podgrzewaną przednią szybę, niezależne ogrzewanie ze zdalnym sterowaniem oraz 22-calowe koła z felgami z lekkich stopów.
Rynkową premierę Porsche Cayenne E-Hybrid w Europie zaplanowano na końcówkę maja. Polskie ceny powinniśmy poznać bliżej debiutu. Na razie wiemy, ile hybrydowy SUV będzie kosztował w Niemczech. Tamtejszy cennik otworzy 89 822 euro, co w złotówkach daje prawie 380 tysięcy.