Mitsubishi Eclipse Cross to zupełnie nowy model japońskiego producenta. SUV został zbudowany na platformie Outlandera, ale jest od niego mniejszy. W ofercie zajmie miejsce pomiędzy ASX-em i Outlanderem. Mierzy 4405 mm długości, 1805 mm szerokości i 1685 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2670 mm.
Nowy SUV Mitsubishi wpisuje się więc w segment tzw. kompaktowych SUV-ów. O europejskich kierowców będzie rywalizował m.in. z Volkswagenem Tiguanem, Mazdą CX-5, Peugeotem 3008, czy Volvo XC40.
Mitsubishi Eclipse Cross wprowadza japońską markę w zupełnie nową erę. Nowy model, zgodnie z obowiązującymi na rynku trendami, to SUV, ale Japończycy postanowili trochę go urozmaicić inspiracjami zaczerpniętymi z aut typu coupe. Produkcyjny Eclipse Cross garściami czerpie z odważnych konceptów, jakie Mitsubishi przywoziło ostatnio na branżowe imprezy.
Efekt? Powstał wyjątkowy SUV, który wyróżnia się na drodze. Ostre i niepowtarzalne linie przyciągają wzrok i sprawiają, że nikt obok nowego Mitsubishi nie przejdzie obojętnie. Tak ciekawego stylistycznie auta w segmencie po prostu nie znajdziemy.
Piękny projekt nadwozia wygląda najlepiej w kolorze Diamentowa Czerwień.
Nową jakość odnajdziemy także we wnętrzu. Czuć, że Eclipse Cross to milowy krok w rozwoju marki. Elegancką deskę rozdzielczą zaprojektowano z rozmachem - projekt jest nowoczesny, a jednocześnie ergonomiczny.
Mitsubishi skupiło się na nienagannym wykończeniu kokpitu. Na wszystkich wielkopowierzchniowych elementach zastosowano miękkie, trójwymiarowe materiały, zaś w zgodzie z zasadami rzemiosła japońskiego, połączono je kontrastowo z mocnymi, przyjemnymi dla oka akcentami. Dopełnieniem całości jest doskonałe spasowanie wszystkich elementów. Pod względem wykonania kabiny Mitsubishi wyrasta na jednego z liderów segmentu.
Znajdziemy tu też kilka nowoczesnych technologii z zakresu bezpieczeństwa i inteligentnych asystentów kierowcy. To m.in. 7 poduszek powietrznych, asystent pasa, system ograniczający skutki kolizji, wyświetlacz HUD, świetne audio, kamery 360, system ostrzegający o ruchu poprzecznym za samochodem, adaptacyjny tempomat czy system ostrzegający o pojazdach w martwym polu.
Co więcej, na pokładzie Eclipse'a Cross debiutuje nowy system multimedialny SDA z dużym i czytelnym ekranem o przekątnej 7 cali. Priorytetem dla Mitsubishi była prostota i intuicyjność obsługi nowego systemu. Kierowca od razu wie, jak wszystko działa i po kilkukilometrowej przejażdżce panuje nad wieloma funkcjami systemu. SDA to także bardzo przejrzysta szata graficzna. Nowym systemem sterujemy za pomocą płytki dotykowej (touchpad jak w laptopie), która przywodzi na myśl rozwiązania z samochodów klasy premium.
Nowy system SDA oferuje szeroką integrację ze smartfonami - m.in. obsługę Android Auto, Apple CarPlay i Mirror Link.
We wnętrzu czuć, że Mitsubishi Eclipse Cross zostało zbudowane na bazie dużego Outlandera. Na pokładzie w bardzo komfortowych warunkach mogą podróżować 4 wysokie osoby. Duży rozstaw osi sprawia, że na tylnej kanapie jest dużo miejsca na nogi, a charakterystyczna sylwetka auta, że nikt nie będzie narzekał na brak miejsca na głowę.
Z przodu nie zabrakło podłokietnika ze schowkiem, uchwytów na kubki, półki na telefon, czy przestronnych kieszeni w drzwiach. Bagażnik standardowo pomieści 341 l, a po przesunięciu foteli tylnej kanapy - uzyskamy 448 l.
Do napędzania auta zastosowano dwa silniki: nowy benzynowy i zmodernizowany wysokoprężny. Oba są turbodoładowane i oba mają bezpośredni wtrysk paliwa do komór spalania.
Silnik benzynowy to zupełnie nowa jednostka o pojemności 1,5 l. Generuje 163 koni mechanicznych i 250 Nm dostępnych przy 1800 obr./min. To wystarcza, by rozpędzić SUV-a do setki w 9,8 sekundy. Wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na 200 km/h. Średnie zużycie paliwa to 6,6 l/100 km w cyklu mieszanym. Motor dostępny jest w połączeniu z nowym wcieleniem manualnej, 6-stopniowej skrzyni biegów lub z przekładnią CVT o predefiniowanych 8 przełożeniach wirtualnych.
Turbodiesel o pojemności 2,2 l to zmodernizowane wcielenie znanego już z innych modeli Mitsubishi silnika. Motor jest seryjnie łączony z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Do polskiej oferty wejdzie później.
Każdy z silników w Eclipse Cross może być połączony z napędem tylko na oś przednią lub na obie osie. W tym drugim przypadku Mitsubishi szczodrze czerpało z doświadczeń gromadzonych przez 80 lat produkcji aut 4x4.
System S-AWC - bo o nim mowa - to mechaniczno-elektroniczny układ zapewniający optymalną dystrybucję siły napędowej pomiędzy koła w oparciu o dane z Układu Aktywnej Kontroli Uślizgu. Standardowo moment napędowy dzielony jest na przednie i tylne koła w proporcji 80/20, ale może ona zostać zmieniona maksymalnie do 55/45 w trybie AUTO.
W dużo trudniejszym terenie kierowca może wybrać jeden ze specjalnych trybów jazdy - Gravel (szuter) lub Snow (śnieg).
Polski cennik otwiera wersja Inform. Już w standardzie znajdziemy w niej: automatyczne światła drogowe, system ograniczający skutki kolizji czołowych FCM, system ostrzegający o nieplanowanej zmianie pasa ruchu LDW, tempomat ze sterowaniem w kierownicy, automatyczną klimatyzację, światła do jazdy dziennej w technologii LED, 16-calowe aluminiowe obręcze kół, 7 poduszek bezpieczeństwa, radioodtwarzacz CD/MP3, czujnik deszczu, przyciemniane szyby, relingi dachowe czy podgrzewane boczne lusterka.
Invite Plus zawiera ponadto stację multimedialną Smartphone Display Audio, kontroler dotykowy - touchpad do sterowania systemem multimedialnym, zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem w kierownicy, podgrzewane przednie fotele, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, 18-calowe aluminiowe obręcze kół, bezkluczykowy system uruchamiania i dostępu do samochodu, kamerę cofania oraz skórzane obszycie kierownicy i dźwigni zmiany biegów.
Intense poszerza wyposażenie o: przezierny wyświetlacz typu HUD (Head-up Display), podgrzewane tylne siedzenia, kierownicę i przednią szybę, przednie i tylne czujniki parkowania, elektrycznie składane lusterka oraz elektromechaniczny hamulec postojowy (tylko CVT).
Intense Plus oferuje system monitorowania martwego pola (BSW) z asystentem pasa ruchu (LCA) i monitorowaniem ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu (RCTA), system kamer 360 stopni a także przednie reflektory (światła mijania) w technologii LED.
W najwyższej specyfikacji Instyle dostaniemy jeszcze: szklany, panoramiczny, otwierany dach, tempomat adaptacyjny, wyrafinowany system nagłośnienia Rockford Fosgate, skórzana tapicerka siedzeń z pomarańczowymi przeszyciami oraz fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 4 płaszczyznach.