Prezentacja nowego Forda Focusa odbyła się dzisiaj w Londynie. Na miejscu jest nasz człowiek, który już szykuje dla was obszerny materiał o nowym Focusie. Teraz, na gorąco tuż po premierze, prezentujemy zdjęcia kompaktowego Forda i przyglądamy się najważniejszym informacjom. Do nowego Forda Focusa jeszcze wrócimy!
Nowy kompakt Forda ma zaoferować dużo przestronniejsze wnętrze. Rozstaw osi został powiększony o 53 mm. Pasażerom na tylnych siedzeniach dodatkowe miejsce zapewnia nie tylko powiększony rozstaw osi, ale także płaska podłoga. Przed kolanami tylnych pasażerów przybyło ponad 50 milimetrów w porównaniu z poprzednią generacją Focusa. Szerokość na wysokości ramion tylnych pasażerów zwiększona o prawie 60 milimetrów w porównaniu z poprzednikiem.
Klapę przestronnego bagażnika można otworzyć ruchem stopy pod tylnym zderzakiem.
Pod maską nowego Forda Focusa znajdziemy silnik EcoBoost o pojemności 1.0 o mocy 85, 100 i 125 KM. Większa jednostka 1.5 EcoBoost będzie oferować 150 i 182 KM. Silniki wysokoprężne EcoBlue również będą dwa. Ten o pojemności 1.5 l może mieć 95 lub 120 KM, a 2.0 - 150 KM.
Ford obiecuje, że nowy Focus w dalszym ciągu będzie imponował właściwościami jezdnymi. Kompakt będzie wyposażony w system płynnie kontrolowanego tłumienia (CCD) dla niezależnych zawieszeń przednich i tylnych kół. Do tego Focus otrzymał nowe tryby jazdy, izolowaną tylną ramę pomocniczą zwiększającą komfort jazdy i sprężyny zawieszenia kół wykonane w opatentowanej przez firmę Ford technologii.
Nowy Ford Focus będzie dostępny w różnych wersjach wyposażenia: Vignale, ST-Line, Active i Titanium.
Do Polski nowy Ford Focus na pewno przyjedzie jako pięciodrzwiowy hatchback i kombi. Na wybrane rynki trafi także sedan.
Focus ma dojrzałe proporcje, które odzwierciedlają bardziej sportową sylwetkę, oferując jednocześnie większy komfort i przestronność. Charakterystyczny wyraz nowej sylwetki osiągnęliśmy głównie poprzez przesunięcie słupków A dalej ku tyłowi, równoważąc proporcje tak, by słupki te „celowały” w środek przednich kół, podczas gdy muskularne powierzchnie słupków C osadziliśmy dokładnie nad tylnymi kołami. Wynikiem tego jest dłuższa maska silnika ipłynne kształty przednich błotników, co w połączeniu z wyraźnym złagodzeniem klinowego kształtu dolnej części nadwozia, zapewnia zarówno moc, jak i elegancję formy, wzmacniając sportowy charakter samochodu aspirującego do segmentu premium.
Przy okazji zupełnie nowej generacji Ford wyraźnie odświeżył także wnętrze Focusa. Wrażenie robi zwłaszcza lista wyposażenia, jakie może trafić na pokład nowego Forda Focusa. Wymieńmy najciekawsze pozycje:
Nowy Ford Focus będzie produkowany w niemieckiej fabryce koncernu. Pierwsze auta na drogi wyjadą jeszcze w tym roku. Cennik nowej generacji poznamy bliżej rynkowej premiery.
Jak Wam podoba się nowy Ford Focus? Dajcie nam znać w komentarzach i sondażu poniżej.