Projekt Polonez - ikona PRL wraca w wielkim stylu

Firma GK Organika przy współpracy z Custom Factory i LFANT Design przygotowała modyfikację jednego z najpopularniejszych samochodów z czasów PRL. Oto Polonez, jakiego jeszcze nie było.

Historia Poloneza rozpoczyna się w 1978 roku w Warszawie. Nazwę samochodu wybrali w wyniku plebiscytu czytelnicy "Życia Warszawy". Samochód już w pierwszym roku produkcji cieszył się ogromną popularnością - powstało 3506 egzemplarzy.

Przez następne dekady auto przechodziło modernizacje, a przy okazji pojawiały się kolejne wersje. Na początku była dostępna wersja hatchback a potem wprowadzono odmianę Truck, Atu, Caro Plus, Atu Plus i Kombi. W międzyczasie pojawiły się edycje specjalne, jak sanitarka, czyli wariant opracowany na bazie Poloneza Cargo i Cargo Plus, z silnikiem 1600 CB, radiowóz, a także wersja Poloneza Truck, przygotowana specjalnie dla Ratownictwa Drogowego. Ostatni egzemplarz wyjechał z fabryki 22 kwietnia 2002 roku. Przez cały okres produkcji fabrykę opuściło łącznie (bez wersji dostawczych) 1 061 807 egzemplarzy Poloneza.

Jakiś czas temu firma GK Organika chciała stworzyć samochód reklamowy. Na początek padł pomysł, żeby projekt powstał na bazie Fiata 125p. Jednak finalnie zdecydowano, że będzie to Polonez. Przez miesiące poszukiwano modelu na wzór "Borewicza", ale większość egzemplarzy dostępnych na rynku wtórnym nie nadawała się do modernizacji. Ostatecznie wybór padł na Poloneza Caro z 1995 roku.

Projekt modyfikacji przygotowała firma LFANT Design, a realizacją zajęła się ekipa z Custom Factory. Na początek zdemontowano zbędne elementy, a następnie całe nadwozie zostało wypiaskowane i pozbawione ognisk korozji.  Polonez wymagał wielu modyfikacji, w tym nawet w komorze silnika.

Organika postanowiła udostępnić w sieci wszystkie etapy modernizacji auta. Do tej pory pojawiły się 4 odcinki z przebiegu akcji, które obejrzało kilkaset tysięcy widzów. Zainteresowani mogą oglądać je na fanpage'u Moto Garaż Organika oraz na YouTube.

Więcej o: