Audi RS 5 Sportback - 444 KM mocy w Nowym Jorku
„Audi RS 5 Sportback to więcej niż tylko nowość na międzynarodowej imprezie targowej. To całkowicie nowa oferta dla naszych klientów. Progresywna interpretacja pięciodrzwiowego coupé o super osiągach nie ma ani poprzednika, ani bezpośredniego konkurenta. Nowe Audi RS 5 Sportback z sukcesem przenosi geny RS wprost na jezdnię.”- mówi Michael-Julius Renz, szef Audi Sport GmbH.
Pod maskę Audi RS5 Sportback trafiła podwójnie doładowana V-szóstka 2.9 TFSI. Rozwija 444 KM mocy i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny jest od 1900 do 5000 obr./min. Od 0 do 100 km/h Audi RS 5 Sportback przyspiesza w 3,9 sekundy i rozpędza się dalej do prędkości maksymalnej 280 km na godzinę.
Nowe Audi RS5 Sportback waży 1840 kg.
Audi RS 5 Sportback 2018 fot. Audi
Sportowo zestrojona ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi czasami przełączania biegów, przenosi moment obrotowy z silnika 2.9 TFSI do stałego napędu na cztery koła quattro z międzyosiowym mechanizmem różnicowym.
W porównaniu z Audi S5 RS5 Sportback jest o 7 mm obniżone. Za dopłatą Sportbacka można wyposażyć w zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), ceramicznymi hamulcami i dynamicznym, zestrojonym specjalnie na potrzeby aut typu RS układem kierowniczym.
Stylistycznie Audi RS5 Sportback będzie się wyróżniać na drodze bardzo agresywnym pakietem. Do tego na pierwszych zdjęciach pięciodrzwiowe coupe pozuje w przyciągającym wzrok zielonym kolorze Sonoma. Możemy się spodziewać, że z czasem w ofercie znajdzie się jeszcze kilka równie ciekawych lakierów. RS5 otrzymał sporo ostrych stylistycznych dodatków, a nadkola poszerzono o 15 mm.
Audi RS 5 Sportback 2018 fot. Audi
We wnętrzu Niemcy postawili na dużo bardziej stonowany projekt. O wybitnie sportowej wersji świadczą tak naprawdę tylko sportowe fotele, spłaszczona kierownica z logiem RS oraz wykończenie włóknem węglowym. Emblematy S znajdziemy także na listwach progowych i dźwigni zmiany biegów. Nie zabraknie także kontrastowych przeszyć na tapicerce, które są pozycją wręcz obowiązkową w sportowych autach. Dodatkowym smaczkiem dla zapaleńców jest ekran RS wyświetlający się w Audi virtual cockpit informuje o ciśnieniu w oponach, aktualnym momencie obrotowym i przeciążeniu.
Jeżeli chodzi o wyposażenie, to na liście opcji w Audi RS5 Sportback znajdziemy wszystko, co A-piątka może kierowcy zaoferować.
Audi RS 5 Sportback 2018 fot. Audi
-
Już w 2021 r. kierowcy z prawem jazdy kat. B zyskają nowe uprawnienia. Pod dwoma warunkami
-
Nowa Lada Niva będzie najtańszym SUV-em w Europie. Renault chce powtórzyć sukces Dacii Duster
-
Dacia Bigster - w gamie pojawi się większy brat Dustera
-
Jak odłączyć i podłączyć akumulator w samochodzie? Uwaga! Kolejność jest kluczowa
-
Cztery sposoby na zamarzniętą szybę. Jednym jest skrobanie, przed innym was ostrzegamy
- Dźwięki ciszy. Po co sztuczne brzmienie silnika w elektrycznym samochodzie? [MOTO 2030]
- Porsche Boxster ma już ćwierć wieku. Z tej okazji powstała specjalna wersja roadstera [WIDEO]
- Skoda w awangardzie grupy Volkswagena. Elektryczny Enyaq iV jest pierwszym takim SUV-em w Europie
- Robert Kubica został ambasadorem Alfy Romeo w Polsce. Marka daje teraz 5 lat gwarancji
- W takiej cenie Toyoty jeszcze nie było. Rata miesięczna wyjątkowo niska
Forum
- O/T? czy jak najbardziej T? Edukacja seksualna (19)
- OT - więcej religii, mniej edukacji seksualnej.... (91)
- Kolejny wypadek. (59)
- U mnie wreszcie troche bialo :-) (12)
- Kuny nie są fajne (45)
- OT - Prezes nadal nie wydał "czerwonej książeczki" (17)
- Cały Top Gear online - jest (11)
- Czymu pug 2008 taki drogi? (41)
- OT/Staram się jak mogę... (36)
- To nie ja waga nagral, tylko jakis maruda, ale... (9)