"Umiera nawet 6 tysięcy ludzi rocznie!" - Niemcy idą na wojnę z dieslami i szykują zakazy
Liczby opublikowane przez niemiecki urząd mają zwiększyć presję na producentach samochodów i politykach, którzy chcą spowolnić spadek popularności technologii wysokoprężnej. Koncerny motoryzacyjne przez ostatnie lata zainwestowały miliardy euro w rozwój tych silników.
Niemiecki urząd podaje, że przez tlenki azotu może chorować nawet milion ludzi w roku. To oznacza, że poziom trujących cząstek w wielu niemieckich miastach jest wyższy od granicy norm jakości powietrza.
Zobacz także: Przełomowy wyrok sądu. Niemcy na potęgę sprzedają stare diesle. Polscy handlarze zacierają ręce
Przez ostatnie lata rynek motoryzacyjny opierał się na technologii wysokoprężnej, żeby zwiększyć efektywność i dotrzymać norm emisji dwutlenku węgla, przy okazji zyskując czas na przestawienie się na napęd elektryczny. Dopiero skandal związany z Dieselgate wyhamował sprzedaż samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Okazało się, że prawdziwy poziom emisji tlenków azotu jest dużo wyższy w przypadku silników wysokoprężnych niż benzynowych.
Kilka tygodni temu Federalny Sąd Administracyjny w Lipsku zadał kolejny cios trującej technologii. Najnowszy wyrok pozwala wprowadzić w niemieckich miastach zakazu wjazdu samochodom z silnikami Diesla. Co ważne, miasta nie muszą konsultować decyzji ani z władzami federalnymi, ani władzami landów. Wystarczy, że w ciągu roku limit zawartości dwutlenku azotu przekroczy 40 mikrogramów na 1 m3.
Zobacz także: W jakim stopniu transport samochodowy odpowiada za smog?
-
To wąskie gardło S7. W końcu jest plan na wyjazd z Warszawy w stronę Grójca
-
Na stacji benzynowej wymieniacie jego nazwisko. Patent Rudolfa Diesla ma niemal 130 lat [MOTO 2030]
-
Wyciekł film z nowym Lexusem NX. Wideo znika z sieci, ale zdjęcia zostały
-
Tak się spieszył, że po brawurowym wyprzedzaniu wjechał w zapory przed bramkami na A1
-
"Ministerstwo chowa głowę w zaspę". Dosadny komentarz do obowiązku zmiany opon
- Po co Hummer, jeśli można mieć Bowlera. Jedyny problem: nie wolno nim jeździć po drogach
- Opinie Moto.pl: Opel Mokka-e - jeździliśmy elektrycznym crossoverem. Czy takie połączenie ma sens?
- Nowy van amerykańskiej poczty. Wygląda jak z kreskówki, ale jest bardzo praktyczny
- Tesla wjechała pod inny SUV. Kierowca umywa ręce. "To wina Autopilota"
- Opinie Moto.pl: Mercedes-AMG E 53 4MATIC+. Przyjaźniejsze oblicze AMG?
Forum
- Trypel co ten Obajtek do Ciebie ma? :) (13)
- brak komentarzy pod tekstami o elektrykach (7)
- Twój następny, polski SUV? (10)
- Ciekawe Manual vs. Automat (41)
- OT - TVPinfo tylko w małych dawkach ? (18)
- Chcesz mieć kłopoty płać Orlen Pay (5)
- Najdziwniejsze pozycje... (15)
- Pojade nostalgicznie, radio samochodowe:) (20)
- Szkoda samochodu (14)
- Z kapiszonów w oponki (21)