Range Rover SV Coupe - najszybszy Range Rover w historii

Brytyjski producent postanowił stworzyć niszowy model w dynamicznie rosnącym segmencie SUV. Range Rover SV Coupe zadebiutował na salonie w Genewie.

Trzydrzwiowy SUV jest już dostępny w ofercie Range Rovera. Chodzi oczywiście o model Evoque, ale na salonie w Genewie zadebiutował flagowy model brytyjskiej marki. Auto wygląda okazale i pomimo 5 metrów długości prezentuje się nadal bardzo dynamicznie.

Inżynierowie zaprojektowali opadający dach i mocno pochylony słupek C, a całość postawiono na felgach w rozmiarach od 21 do 23 cali. Wrażenie robią reflektory w technologii Pixel-Laser LED składające się ze 144 diod LED i 4 laserowych. Rozświetlają drogę na dystansie ponad 500 metrów.

Range Rover SV CoupeRange Rover SV Coupe fot. JLR

Specjalna wersja będzie się wyróżniać lakierem – klienci mogą wybierać spośród 100 barw, a w ofercie pojawi się lakier Liquesence o strukturze ciekłego metalu, dostępny w czterech wersjach z dwoma odcieniami połysku.

Kabina Range Rovera również oferuje możliwość personalizacji. Nie zabrakło tam wstawek z drewna łączących orzech i jesion. Deska rozdzielcza składa się z trzech ekranów (dwóch dotykowych i jednego zastępującego wskaźniki). Podobne rozwiązanie zastosowano wcześniej w modelu Velar i szybko przyjęło się w innych modelach marki.

Range Rover SV CoupeRange Rover SV Coupe fot. JLR

Pod maską luksusowego coupe pracuje 5-litrowy silnik V8 z kompresorem. Jednostka rozwija 565 KM maksymalnej mocy i 700 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 266 km/h. Poza tym Range Rover oferuje terenowe właściwości jezdne. Pneumatyczne zawieszenie oferuje regulację prześwitu w zakresie 9 cm, a wersja Coupe jest wyposażona w system Terrain Response 2, reduktor i blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. Auto może brodzić do głębokości 90 cm, a także ciągnąć przyczepę o masie własnej 3,5 tony.

Range Rover SV CoupeRange Rover SV Coupe fot. JLR

Range Rover SV Coupe powstanie w nakładzie 999 sztuk. Wszystkie będą montowane ręcznie w brytyjskim Warwickshire.

Więcej o:
Copyright © Agora SA