Komentarze (87)
Silnik benzynowy Mazdy z samoczynnym zapłonem
Zaloguj się lub komentuj jako gość
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • Gość: Koko

    0

    Dobór Chyry i Musiała o nowej produkcji netflixa był strzałem w dziesiątkę.

  • Gość: pisze

    0

    obejrzałam już dwa razy pierwszy sezon 1983. Jest świetny!

  • Gość: Marmark

    0

    W latach siedemdziesiątych Honda wprowadziła system CVCC - silniki na rozwarstwioną mieszankę. Nie było tam zapłonu samoczynnego tylko iskrowy. System pozwalał na spełnienie norm emisji zanieczyszczeń bez katalizatora.

  • szejski

    0

    Zapłon samoczynny wyzwalany iskrą... Co ci ludzie jeszcze wymyślą??

  • bamapo

    Oceniono 2 razy 0

    Jakieś dyrdymały Mazdy. Pewnie będzie spalało o 5% mniej paliwa, będzie miało o 2% większa moc, ale dopłata za taki silnik będzie 20% ceny auta.

  • Gość: Kulturka

    Oceniono 2 razy 0

    Być może czegoś dobrze nie zrozumiałem, ale dzielenie wtrysku na dwie fazy i utrzymywanie mieszanki stechiometrycznej w okolicy świecy, a bardziej ubogiej w pozostałej części komory spalania nie jest rewolucją mazdy, bo Mitshubishi wprowadziło dokładnie to samo rozwiązanie pod koniec lat 90-tych w silniku GDI - swoją drogą chyba pierwszym z bezpośrednim wtryskiem. troszkę o nim wiem, bo sam do niedawna jeździłem Carismą z tym silnikiem

  • Gość: Korposzczur

    Oceniono 2 razy 0

    Mazda 3 staje się dość szybko ulubionym autem korposzczurów. W takim Krakowie przybywa ich bardzo szybko. Przypuszczam, że w Mazdza przejmuje pozycję Alfy Romeo.

  • Gość: anty

    0

    To dobra mobilizacja na przesiadkę na rower, oszczędność i aktywność to lubię!

  • hansman

    Oceniono 16 razy 0

    Fajny marketingowy tekst. Jak ktoś się dal nabrać na kilka sprytnie przemyconych bądź przemilczanych faktów to np:
    Downsizing – w motoryzacji zastępowanie większego układu napędowego mniejszym (o mniejszej pojemności czy mniejszej liczbie cylindrów) o tych samych parametrach osiąganych dzięki takim podzespołom jak turbosprężarka czy kompresor, albo zastosowaniu takich technik jak zmienne kąty rozrządu czy bezpośredni wtrysk paliwa o wysokim stopniu sprężania[1].
    Zaletami downsizingu miały być mniejsza masa, ekonomiczna charakterystyka pracy, mniejsza emisja zanieczyszczeń i wysoki moment obrotowy dostępny od umiarkowanych obrotów[1]. W praktyce silniki tego typu okazały się charakteryzować wysoką emisją spalin i niską żywotnością, co doprowadziło do częściowego odwrotu od tej drogi rozwoju zespołów napędowych w połowie lat 2010., do czego przyczyniły się doniesienia o fałszowaniu danych o spalaniu.
    A nie jak napisał autor:
    " Motoryzacyjnym tematem numer jeden w ostatniej dekadzie była oszczędność paliwa i ograniczenie emisji spalin. Stąd trend tzw. downsizingu (zmniejszania pojemności skokowej jednostek napędowych) i napędów hybrydowych."
    Tak więc to poniżej:
    "Napełnianie cylindrów powietrzem jest wspomagane przez niedużą sprężarkę mechaniczną, jednak jest ona włączana tylko kiedy napełnianie cylindrów powietrzem pod ciśnieniem atmosferycznym nie wystarcza do uzyskania odpowiednich proporcji powietrza do paliwa."
    To nic innego jak wprowadzenie doładowania do silników wolnossących - zapewne na początek 2.0, bo 2.5 już od jakiegoś czasu jest dostępny z Turbo. Nie dość , że autor sam sobie przeczy to zapewne czeka nas wysyp użytkowników nowych samochodów mazdy przekonanych o tym, że mają silnik bez żadnego doładowania. Do tej pory najbardziej efektywne zmiany wpływające na zużycie paliwa sprowadzaly się jednak to wprowadzenia nowych skrzyń automatycznych, np o 8 czy 9ciu przelozeniach lub technologii odłączanych cylindrów - MDS. Zobaczymy czy Mazda ze swoim rozwiązaniem zapisze się jakos w historii motoryzacji - na plus, czy na minus.

  • Gość: m29

    Oceniono 1 raz -1

    Czytam te komentarze i oczom nie wierzę. Fajny samochód???!!. Mam jeszcze MZ3 z 2014r.
    Nówka z salonu 2.0l 165km, piękna czerwona, na skórach. Jescze nigdy w życiu nie udało mi się tak beznadziejnie utopić 100000. To szrot nie auto. Po 1,5 roku wytarła mi sie kierownica do białości (cerata nie skóra, tak samo jak fotele). po 15tyś km w ramach gwarancji wymienione miałem: przednie zawieszenie - trzeszczało, kolumnę kierownicy-stukała, uszczelkę drzwi kierowcy-pękła na pół, oba lusterka-przestały się składać, przednią szybę-pękła, dwie felgi alu-lakier odpadał. Blachy mają grubość papieru (z puszek po coli). Fotele mają więcej ceraty niż skóry, głośniki a w zasadzie brzęczyki - made in Vietnam, zaciski hamulcowe-made in China i jeszcze coś było made in Kambodja. Nigdy więcej ani Mazdy ani żadnego japońca.

  • Gość: wwwa

    Oceniono 1 raz -1

    to przez to, ze trump renegocjowal umowe ograniczającej program nuklearny republiki islamskiej podwyzszyly sie ceny paliw. nie tam przez jakies oplaty emisyjne.

  • Gość: MarianoI

    Oceniono 1 raz -1

    przez niego wszystko rosnie na stacjach zachodnich

  • Gość: Krzysi

    Oceniono 1 raz -1

    Kto by pomyślał, że tak diametralnie może się zmienić cena paliwa na stacjach. Szok w oczy pali. Wszystkie zagraniczne podnosza ceny. tylko nasi staraja sie trzymac

  • Gość: błotociąg

    Oceniono 3 razy -1

    mazda to takie cos dla juniorów - najem/leasing i jazda, nie dla mnie. Jeep to Jeep, G sie na mnie oglądają

  • fafarafafafa

    Oceniono 1 raz -1

    Sam pomys ciekawy, ale już teraz dwulitrowy skyactive-g w mx-5 po liftingu ma bodajże 183 kuce.

  • Gość: Marcin

    Oceniono 1 raz -1

    ceny paliwa sa zalezne od kursu dolara amerykańskiego do złotówki czy relacji popyt-podaż. no i w ten sposob mamy w tej chwili coraz drozsze paliwo.

  • Gość: imho

    Oceniono 9 razy -1

    Buhaha. silnik elektryczny ma sprawność do 90% .Spalonowy na razie 35% w porywach.Nawet jak podniosa do 40 to i tak to jest slepy zaułek.Juz widze mechaników z ASO którzy staną przed takim autem i rozlożą ręce , bo nie bedą mieli pojęcia jak regulować to skomplikowane sterowanie. Komputerem wiadomo ale trzeba miec i tak pojęcie. A silniki elektryczne jakie są kazdy widzi. Po jednym na kazde koło Bez skrzyni biegów, chłodnic, rur od wydechu, wałow ,półosiek. Przemysł samochodowy będzie w nas pchał te przestarzała - stuletnia technologię zatruwającą świat, bo przy elektrykach padnie połowa fabryk, rafinerie ropy i wiertacze.Mieće tylko dobre ogniwo paliwowe na pokładzie i heja - można jechać nawet na biegun.

  • Gość: alFred

    Oceniono 9 razy -1

    Mam się czuć komfortowo w samochodzie. Co nie znaczy, że wygląd zewnętrzny i kolor auta nie jest ważny Ale dwie rurki z odkurzacza i tablet z biedronki..."sory Winetu"

  • Gość: Maniek80

    Oceniono 21 razy -1

    Mam 3 z silnikiem 2.0 skyactiv G wer USA 6 bieg automat i jestem zachwycony. Spalanie jak w SEICENTO. Z Gdyni do Białegostoku wyszło 6,4l/ 100km i to z prędkościami takimi że wszyscy przedstawiciele handlowi zostali z tyłu. A i samochód był wyładowany mieniem przesiedlenczym. Przyspieszenie świetne szczególnie jak pedał gazu włącza przycisk, który jest pod nim. Zbiera się jak 2.5l BMW 3 tylko spalanie 2x mniejsze. Jak jeszcze zejdą że spalaniem to będzie to palić 5l/100km.

  • Gość: moda

    Oceniono 2 razy -2

    zydzi znowy zrobili nam podwyzke cen benzyny

  • Gość: evil

    Oceniono 2 razy -2

    Elektromobilność to przyszłość, olac ceny paliw

  • Gość: Jac00

    Oceniono 2 razy -2

    Kto by pomyślał, że tak diametralnie może się zmienić cena paliwa na stacjach. Szok w oczy pali. Wszystkie zagraniczne podnosza ceny. tylko nasi staraja sie trzymac

  • Gość: d_artanian

    Oceniono 6 razy -2

    To nieprawda,że do tej pory zapłon samoczynny był tylko w silniku diesla. W silniku SKYACTIVE-G już od 2012r. stosowano identyczny układ - zapłon iskrowy na zimnym silniku i podczas obciążenia, samoczynny natomiast podczas jednostajnej jazdy. Mazda 6 z tym silnikiem paliła tyle co diesel o podobnej mocy, a była pozbawiona wszystkich psujących się w dieslu elementów. Nie wiem po co jawnie kłamać ludziom że to jest nowość. Swoją drogą to naprawdę inżynierski majstersztyk.

  • Gość: SKF

    Oceniono 21 razy -3

    Ubogie mieszanki zazwyczaj powoduja wysoka produkcje tlenkow azotu w czasie spalania, ktore pozniej niszcza nasze pluca. Jak rozwiazany jest ten problem w tym silniku?

  • boguswasik

    Oceniono 10 razy -4

    Ztego co wiem,to już tyle osób narzeka na mazdę przeważnie na rdzę,że nie jestem zainteresowany mazdą,w Polsce najlepsze opinie która czytam od lat ma Toyota.chiciaz honda ma lepsze silniki to w Polsce i tak wygrywa sympatia toyoty.Mowie otuchy co jeżdżą kilka lat toyotą a nie kilka miesięcy.

  • Gość: Settembrini

    Oceniono 33 razy -7

    Miałem Mazdę i lubię ją i szanuję, szczególnie MX5 ale teraz mam Audi i Mazda się niestety nie umywa.

  • 4slash

    Oceniono 29 razy -17

    Zapłon samoczynny sterowany iskrą ha, ha, ha.
    No i okazało się, że ten zapłon wcale nie jest samoczynny. Dotrysk paliwa jest stosowany od początku XXI wieku. W silnikach TSI nazywa się to spalanie uwarstwione i jest stosowane od prawie 15 lat.

  • fakej

    Oceniono 44 razy -22

    Naprawdę idea, która przyświecała inżynierom Mazdy to zrobić benzynowego, rakotwórczego klekota, który dostaje zadyszki na wyższych obrotach?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX