Porsche 911 GT3 RS - spektakularne pożegnanie z aktualną generacją

Do Genewy Porsche przywiezie nowe 911 GT3 RS. Spektakularne auto zachwyca wolnossącym silnikiem, niesamowitymi osiągami i mnóstwem technologii, jakie przygotowało Porsche Motorsport.

Porsche 911 GT3 RS to swoiste pożegnanie z aktualną generacją Porsche 911. Już w drugiej połowie roku zobaczymy zupełnie nowe 911 (992), o czym pisaliśmy więcej tutaj: Nowe Porsche 911 - do sieci wyciekło pierwsze zdjęcie. Porsche 911 GT3 RS to bezkompromisowy model skoncentrowany na motorsporcie. GT3 RS to trzeci po modelach 911 GT3 oraz 911 GT2 RS sportowy samochód GT dopuszczony do ruchu na publicznych drogach, jaki Porsche wprowadza na rynek w ciągu jednego roku.

Porsche 911 GT3 RS - potężny wolnossący silnik

Porsche 911 GT3 RS napędza 4-litrowa, wolnossąca jednostka. Bokser ma 6 cylindrów i generuje moc o 20 KM wyższą od silnika stosowanego w poprzedniku oraz w 911 GT3. Ma aż 520 KM mocy. Porsche chwali się, że z maksymalną prędkością obrotową sięgającą 9000 obr./min stanowi on idealny wybór jako rasowy silnik sportowy. Potężny silnik współpracuje ze specjalnie dostrojoną do tego modelu 7-biegową przekładnią PDK.

Porsche 911 GT3 RS 2018Porsche 911 GT3 RS 2018 fot. Porsche

Porsche 911 GT3 RS - osiągi

Porsche 911 GT3 RS imponuje osiągami:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,2 s
  • Prędkość maksymalna: 312 km/h

Rasowe sportowe auto

Masywna sylwetka i agresywny wygląd z ogromnym tylnym skrzydłem zostały w pełni podyktowany względami aerodynamiki. We wnętrzu znajdziemy w pełni kubełkowe, wykonane z włókna węglowego siedzenia, zapewniające bezpieczne podparcie boczne, adekwatne do wysokiego poziomu dynamiki jazdy.

Jak przystało na wyczynowy samochód, Porsche zadbało o jak najniższą masę. Stąd lekkie panele drzwi z pętlami do otwierania i siatkami do przechowywania drobiazgów, zmniejszona ilość wygłuszeń oraz nowa, lekka tylna pokrywa.

Porsche 911 GT3 RS 2018Porsche 911 GT3 RS 2018 fot. Porsche

Dwa pakiety dla Porsche 911 GT3 RS

Bez dopłaty każdy klient będzie mógł zdecydować się na dobranie pakietu Clubsport. Obejmuje on klatkę, ręczną gaśnicę, przygotowanie do montażu przełącznika odłączającego akumulator oraz 6-punktowy pas z myślą o zapewnieniu sportowych doznań z jazdy.

Na liście opcji znajdziemy też pakiet Weissach, pozwalający jeszcze bardziej zmniejszyć masę własną 911 GT3 RS. Pakiet ten zawiera dodatkowe elementy podwozia, nadwozia i wnętrza wykonane z włókna węglowego, a także opcjonalne obręcze z magnezu. W najlżejszej konfiguracji pakiet zmniejsza wagę pojazdu do 1430 kg.

Porsche 911 GT3 RS 2018Porsche 911 GT3 RS 2018 fot. Porsche

Porsche 911 GT3 RS pojawi się na drogach lada chwila

Polski oddział już przyjmuje zamówienia, ale na oficjalną polską cenę musimy jeszcze chwilę poczekać. Pierwsze auta trafią do kierowców nad Wisłą już w połowie kwietnia 2018 r. W Niemczech 911 GT3 RS zostało wycenione na 195 137 euro.

Czy podoba Ci się Porsche 911 GT3 RS?
Więcej o:
Copyright © Agora SA