Nowy Citroen Berlingo powstał w ramach tego samego projektu co Peugeot Partner i Opel Combo. Jako bazę wykorzystano modularną płytę podłogową EMP. Pozwoliła wykorzystać najnowsze silniki oraz systemy wsparcia kierowcy. Oprócz tego samochód otrzymał zupełnie nową stylizację, która odróżnia go od pozostałych modeli w tym segmencie.
Stylistyka przedniej części nadwozia przypomina trochę inne modele znane z gamy Citroena – C3 lub C3 Aircross. Szeroka osłona chłodnicy oraz logo producenta, które płynnie przechodzi w chromowane listwy zachodzące na obramowanie górnych lamp.
Oprócz tego samochód pozwala na personalizację wyglądu pod kątem oczekiwań konkretnego nabywcy. W palecie pojawiło się osiem odcieni nadwozia oraz kolorystyczne akcenty wokół świateł przeciwmgłowych i plastikowych paneli Airbump. W ofercie pojawi się również wersja XTR z pakietem Color Orange, 17-calowymi obręczami i nakładkami ochronnymi na zderzak w kolorze nadwozia. Do tego dochodzi jeszcze specjalne wykończenie wnętrza Wild Green.
Po raz pierwszy w historii Citroen Berlingo jest dostępny w dwóch wersjach długości nadwozia. Podstawowa wersja M jest o dwa centymetry dłuższa od modelu poprzedniej generacji – mierzy 4,40 m przy rozstawie osi 2,78 m. Wydłużony wariant XL zyskał 35 cm, dając w sumie 4,75 m długości przy rozstawie osi 2,97 m. Bagażnik w tej wersji oferuje 1050 litrów.
Obydwie wersje Citroena Berlingo występują w konfiguracji pięcio- i siedmioosobowej.