Seat oficjalnie zaprezentował markę Cupra i przedstawił nowy logotyp sportowej dywizji. Oficjalny debiut zaplanowano na 22 lutego, a pierwsze modele pojawią się już na salonie motoryzacyjnym w Genewie.
Przedstawiciele hiszpańskiej marki podkreślają, że Cupra zawsze byłą najwyższą formą wyrazu sportowego stylu Seata. Teraz przyszedł czas na to, by Cupra otrzymała własną duszę, DNA i tożsamość jako osobna marka.
Oprócz logotypu Cupra, hiszpański producent zarejestrował emblematy dla takich samochodów jak Bolero, Salsa, Tango i Cupra R. Pierwsze trzy to koncepty, a ostatni to limitowana wersja sportowego hatchback.
W tej chwili jedynym modelem dostępnym pod nową marką będzie Leon – konkurent m.in. Golfa R, z którym dzieli wiele rozwiązań. Pod maską samochodu pracuje 2-litrowy silnik TSI o mocy 300 KM. Już niebawem do gamy nowej marki dołączy sportowy SUV Ateca, z tym samym silnikiem, co Leon. Na trzecią premierę musimy jeszcze poczekać, ponieważ hiszpański producent nie wybrał jeszcze oficjalnej nazwy dla kompaktowego SUV-a – propozycje są cztery: Alboran, Aranda, Avilo oraz Tarraco.