Nowa Dacia Duster nareszcie w Polsce. Znamy pełny cennik! Otwiera go 39 900 zł

Wraz z nową generacją Dacia bardzo unowocześniła bestsellerowego Dustera. Wielu obawiało się, że nowości będą oznaczać spore podwyżki. Ale to nieprawda. Przynajmniej w bazowych wersjach wyposażenia.

Za ogromnym rynkowym sukcesem pierwszego Dustera w znacznej mierze stała oczywiście niska cena. Przypomnijmy, od jakiegoś czasu wiedzieliśmy, że świetna wyjściowa cena na poziomie 39 900 zł zostanie utrzymana. Dzisiaj poznaliśmy nareszcie pełny cennik.

Bazowa wersja nowej Dacii Duster

Co dostaniemy za 39 900 zł? Pod maską takiego SUV-a Dacii pracuje bazowy silnik benzynowy SCe 115 KM, a Duster ma napęd na przód. W wersji Access dostaniemy 6 poduszek powietrznych, komputer pokładowy, elektryczne zmienne wspomaganie kierownicy, ogranicznik prędkości, centralny zamek, zdalne otwieranie drzwi kluczykiem z falami radiowymi, automatycznie włączane światła, światła LED do jazdy dziennej i sterowane elektrycznie przednie szyby.

Dacia Duster 2017Dacia Duster 2017 fot. Dacia

Pełny polski cennik nowej Dacii Duster

Wersja wyposażenia ACCESS
- SCe 115 4x2: od 39 900 zł

Wersja wyposażenia ESSENTIAL
- SCe 115 4x2: od 46 400 zł
- SCe 115 4x4: od 52 900 zł
- SCe 115 4x2 LPG: od 49 900 zł
- dCi 90 4x2: od 55 400 zł
- dCi 110 4x4: od 65 200 zł

Wersja wyposażenia COMFORT
- SCe 115 4x2: od 52 100 zł
- SCe 115 4x4: od 58 600 zł
- SCe 115 4x2 LPG: od 55 600 zł
- TCe 125 4x2: od 59 500 zł
- TCe 125 4x4: od 66 000 zł
- dCi 110 4x2: od 64 400 zł
- dCi 110 4x4: od 70 900 zł
- dCi 110 4x2 + EDC: od 70 900 zł

Wersja wyposażenia PRESTIGE
- SCe 115 4x2: od 56 900 zł
- SCe 115 4x4: od 63 400 zł
- TCe 125 4x2: od 64 300 zł
- TCe 125 4x4: od 70 800 zł
- dCi 110 4x2: od 68 900 zł
- dCi 110 4x4: od 75 400 zł
- dCi 110 4x2 + EDC: od 75 400 złotych

Najważniejsze elementy wyposażenia, które dostaniemy dopłacając do wyższych wersji

ESSENTIAL: radio ze złączem Bluetooth i USB, fotel kierowcy z regulacją wysokości, kierownicę z dwupłaszczyznową regulacją położenia, a także relingi dachowe

COMFORT: manualna klimatyzacja, reflektory przeciwmgielne, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka oraz lepsze obszycie kierownicy i mieszka drążka zmiany biegów

PRESTIGE: asystent martwego pola, kamera cofania z czujnikami parkowania, nawigacja z 7-calowym ekranem dotykowym, przyciemniane tylne szyby i 17-calowe felgi aluminiowe

Dacia Duster 2017Dacia Duster 2017 fot. Dacia

Nowa Dacia Duster - co się zmieniło?
 
Dacia wygląda zdecydowanie nowocześniej i zachowała swój lekko terenowy charakter. Kształt karoserii mocno nawiązuje do poprzednika. W przedniej części wyróżnia się sporych rozmiarów osłona zderzaka wykonana z tworzywa. Drugie wcielenie poznamy też po wydatnych relingach utrzymanych w srebrnym kolorze, nowych wzorach aluminiowych obręczy i bardziej wyrazistych przetłoczeniach. Wymiary nadwozia pozostały bez zmian. Auto ma 4,3 metra długości i 1,8 szerokości. 21-centymetrowy prześwit pozwoli na pokonanie lekkich przeszkód terenowych i większości miejskich krawężników.

Teraz kabina jest zdecydowanie bardziej ergonomiczna i wykonana z lepszych materiałów. Producent deklaruje też, że sporo uwagi poświęcił wyciszeniu. Bagażnik ma odmianie z napędem na przednią oś ma 445, a w 4x4 376 litrów. Wprowadzono kilka dodatkowych schowków, których pojemność wynosi 28,6 litra. Siedziska foteli są o 2 centymetry dłuższe, a kierownicę zaopatrzono w osiową regulację.

Dacia Duster 2017Dacia Duster 2017 fot. Dacia

W kwestii elektronicznych udogodnień, możemy liczyć na system Multiview Camera, monitorowanie martwego pola, bezkluczykowy dostęp i kurtynowe poduszki powietrzne. Tego w pierwszej generacji nie było. Zmienił się też kształt kierownicy, grafika systemu multimedialnego z wbudowaną nawigacją, a także garść przycisków umieszczonych pod dotykowym ekranem. Znajdziemy tam włącznik kamery, czujników parkowania i pokrętła zawiadujące jednostrefową klimatyzacją automatyczną.

Wśród jednostek napędowych znajdziemy 115 i 125-konną jednostkę benzynową. Każda z nich może być wyposażona w napęd na przednią lub obie osie. Diesel jest jeden o pojemności 1.5 litra, ale występuje w dwóch wersjach mocy: 90 i 110 KM. Ten pierwszy przekazuje moment na dwa koła, zaś mocniejszy w droższej specyfikacji ma dwusprzęgłową skrzynię automatyczną i system 4x4. Dla miłośników oszczędności przygotowano odmianę zasilaną LPG.

Czy Twoim zdaniem nowa Dacia Duster powtórzy sukces poprzednika?
Więcej o:
Copyright © Agora SA