Sedan klasy średniej jeszcze nie został odsłonięty przez producenta, ale inspiracji możemy szukać w odświeżonej wersji modelu K5. Samochód jest już dostępny na rynku koreańskim. Na pewno kilka rozwiązań z modelu pojawi się w nowej Optimie.
W oczy rzuca się charakterystyczna, żebrowana osłona chłodnicy, nowy kształt lamp z diodami do jazdy dziennej LED, nowe zderzaki, odświeżone lampy z tyłu oraz dyfuzor. Na liście akcesoriów pojawiły się również nowe wzory felg. W kabinie nie doszło do drastycznych zmian. Zainstalowano tam nowy system infotainment, kierownicę oraz nowe wzory tapicerek.
Pod maską pojawią się silniki z modelu K5. Podstawowy motor to konstrukcja 1.6 turbo o mocy 180 KM (265 Nm). Druga jednostka to wolnossąca, dwulitrowa konstrukcja. Oferuje 163 KM (196 Nm) maksymalnej mocy. Na niektórych rynkach auto będzie jeszcze dostępne z seryjną instalacją LPG – silnik 2.0 o mocy 151 KM (194 Nm). Alternatywą będzie Diesel o pojemności 1,7 litra. Jednostka oferuje 141 KM (340 Nm).
Nowa Kia Optima na rynku amerykańskim zachowa jednostki dostępne w dotychczasowym modelu – 1.6 i 2.4, dysponujące mocą 178 i 185 KM. Na szczycie oferty pojawi się jednostka 2.0 o mocy 245 KM.