Konstrukcja Lexusa Landau powstała na płycie podłogowej modelu GS 300 pierwszej generacji. Koncept miał wiele wspólnych rozwiązań z Toyotą Aristo sprzedawaną od 1001 roku. Nad wyglądem samochodu czuwało studio Italdesign Giugiaro. Landau był krótszy od modelu GS 300 o 60 cm, a do tego 5 cm wyższy. Dzięki temu oferował wygodne wnętrze z dużą ilością miejsca – jak przystało na samochód z segmentu premium.
Auto zadebiutowało w 1994 roku i przyciągnęło duże zainteresowanie. To był odważny krok ze strony japońskiej marki. W tamtych latach producenci stawiali głównie na klasyczne sedany – pierwszy Lexus o nadwoziu hatchback – model CT - pojawił się na rynku dopiero w 2010 roku.
Pod maską konceptu pracował potężny silnik V8 o pojemności 4 litrów. Widlasta jednostka generowała 249 KM maksymalnej mocy i przekazywała napęd na wszystkie koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów.