Odkąd Volkswagen rozpoczął inwestycje na polskim rynku, łączna kwota inwestycji przekroczy 2 mld euro. Przedstawiciele niemieckiej marki podkreślają, że poznański zakład jest jednym z największych i najważniejszych w całym koncernie.
Tylko w 2017 roku zakłady Volkswagena na terenie Polski (we Wrześni i Antoninku) wyprodukowały ponad 250 tys. samochodów. Modele T6, Caddy i Crafter są montowane w 69 wariantach. W przyszłym roku produkcja wzrośnie do 286,5 tys. sztuk, a samych Crafterów będzie 70 tys. Oprócz tego zakłady zatrudniają 11 tys. pracowników, produkują i eksportują komponenty.
W marcu 2018 roku mają być gotowe nowe miejsca postojowe, a pod koniec roku hala logistyczna. W 2019 zostanie uruchomiona spawalnia. Kolejnym wyzwaniem będzie rozbudowa lakierni. Zakład w Antoninku ma być gotowy do produkcji Caddy piątej generacji w 2020 roku.
Podpoznańskie zakłady będą również produkować samochody z napędem elektrycznym. Niemiecka firma współpracuje z Politechniką Poznańską, gdzie zostanie uruchomiony Wydział Elektromobilności. Prototypy takich modeli powstały jak dotąd w Hanowerze i są testowane przez klientów.