Nowy Mercedes CLS oraz Klasa E Coupe i Cabriolet - pod maską tych modeli zagoszczą silniki spalinowe twin-turbo o pojemności 3-litrów połączone z niewielkim silnikiem elektrycznym EQ Boost, który dostarcza dodatkowe 21 KM i 250 Nm. W sumie taki zestaw generuje 435 KM i 520 Nm. Całość połączono z 9-biegowym automatem AMG Speedshift TCT 9G i napędem na cztery koła 4Matic+.
Sześciocylindrowa, rzędowa jednostka benzynowa z turbosprężarką i elektrycznym kompresorem jest połączona z układem EQ Boost, który zainstalowano pomiędzy silnikiem a przekładnią. Elektryczna sprężarka mechaniczna dostarcza wysokie ciśnienie bez zbędnego opóźnienia, co niweluje charakterystyczne zjawisko tzw. turbodziury.
Takie wspomaganie pozwala zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję szkodliwych substancji, przy okazji dostarczając dynamikę na poziomie „prawdziwego” AMG. Model CLS 53 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 270 km/h. Średnie spalanie podawane przez producenta to 8,5 l/100 km. Kierowca może wybrać jeden z pięciu trybów jazdy (Eco, Comfort, Sport, Sport+, Individual).
Na początek nowa Seria 53 trafi do salonów w limitowanym wydaniu Edition 1. Egzemplarze będą się wyróżniać specjalnym lakierem nadwozia oraz wykończeniem w kabinie – skóra nappa, elementy ozdobne w kolorze miedzi, oświetlenie typu ambient.