Eksperci z Wielkiej Brytanii zebrali dane w przeszło 100 krajach od 150 producentów samochodów. W aktualizowanych na bieżąco bazach danych można znaleźć szczegółowe wskazówki napraw setek modeli oferowanych na rynku. Na podstawie zapytań z warsztatów firma Autodata stworzyła raport o najczęściej serwisowanych (co nie jest równoznaczne z tym, że te samochody są najbardziej usterkowe w porównaniu do innych) samochodach w Polsce w 2018 roku.
Częstotliwość ich serwisowania najprawdopodobniej wynika z faktu, że wspomnianych modeli jest najwięcej w naszym kraju.
To pierwszy taki ranking dotyczący rynku polskiego. W 2017 roku warsztaty w Polsce poszukiwały najczęściej informacji na temat specyfikacji technicznej, systemu zapłonu, układu paliwowego, napędu wałka rozrządu, schematu połączeń montażowych podzespołów elektrycznych oraz oleju silnikowego. Można wyciągnąć z tego prosty wniosek, że auta trafiały najczęściej do mechanika na wymianę rozrządu lub z powodu awarii elektryki.
Zobacz także: Już niedługo dziennikarze wybiorą Auto Roku. Znamy Waszego faworyta. Zażarta walka w głosowaniu
Okazuje się, że dane z systemu Autodata mocno pokrywają się z rankingami najpopularniejszych samochodów importowanych z całej Europy. Aż 44 na 100 samochodów serwisowanych w Polsce pochodzi z Niemiec. Na drugim miejscu znajdziemy auta francuskie, a na następnych miejscach włoskie i japońskie.
01. Opel Astra H
02. Skoda Fabia (1999-2007)
03. Opel Astra G
04. BMW Serii 3 (1998-2007)
05. Audi A4 (2001-2008)
06. Volkswagen Golf IV
07. Peugeot 206
08. Renault Clio II (1998-2003)
09. Fiat Panda/panda classic (2003-2013)
10. Audi A4 (1994-2001)
01. Fiat Ducato (2006-2014)
02. Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
03. Volkswagen Transporter T5 (2004-2015)
04. Ford Mondeo (od 2007)
05. Audi A4 (2001-2008)
06. Ford Focus (2004-2008)
07. Opel Astra H
08. Opel Astra C
09. Volkswagen Transporter T4 (1990-2003)
10. Renault Trafic II (2001-2014)
Zobacz także: Przed nachalnymi reklamami nie uciekniesz nigdzie. Wyświetli je nawet twój samochód