Za nowy radiowóz niemieckiej policji odpowiada znany tuner Oettinger. Bazą dla radiowozu był Volkswagen Golf w wydaniu R.
Standardowo Volkswagen Golf R po faceliftingu ma do zaoferowania kierowcy 310 KM mocy. Oettinger wziął dwulitrowy silnik turbo na warsztat i wycisnął z niego "sporo ponad 400 KM". Ile dokładnie? Tego nie wiemy, ale policyjny Golf R ma rozpędzać się do 100 km/h w 3,6 sekundy, a na autostradzie na prędkościomierzu pojawi się nawet 290 km/h.
Volkswagen Golf został oczywiście oklejony folią, by prezentować się jak rasowy radiowóz. Oettinger nie poprzestał tylko na wzmocnieniu silnika i policyjnym malowaniu - dla kompaktowego hot-hatcha przygotowano bardzo agresywny body kit. Nie zabrakło więc splittera, sporego spojlera, dyfuzora, czterech końcówek wydechu i 20-calowych czarnych felg z niskoprofilowymi oponami firmy Hanhook.
Zobacz także: W pogoni za marzeniami. Przejażdżka Fordem Mustangiem Shelby GT350R po torze
Wyjątkowy 400-konny Golf powstała pod patronatem niemieckiego Ministerstwa Transportu, policji i organizacji zrzeszającej tunerów VDAT w ramach programu TUNE!IT!SAFE!, który od 2005 roku promuje tuning bezpieczny, oparty o legalne części i zgodny z przepisami prawa. Wcześniej w ramach programu TUNE!IT!SAFE! powstały m.in. ABT Audi R8 GTR, podrasowane przez AC Schnitzer do około 300 KM BMW 428i Coupe, spektakularny Chevrolet Corvette, Ford Mustang, a także Mercedes klasy A, którym zajął się Brabus.
Dlatego nie powinniśmy się spodziewać, że policyjny Golf naprawdę ruszy na autostrady w pościg za piratami drogowymi. Niemiecka policja będzie go używać podczas imprez promocyjnych i programów edukacyjnych.
Zobacz także: 'Bezwypadkowy', 'pierwszy właściciel', czyli jak nie dać się nabrać sprzedawcy