Alfa Romeo szykuje dwie duże premiery. Jedna mocno zaskoczy konkurentów

Po Giulii i Stelvio Alfa Romeo zamierza wejść z przytupem do kolejnych segmentów. Jednymi z ciekawszych premier będzie nowa Giulietta oraz następca modelu 4C.

To że Alfa Romeo pracuje nad nową generacją Giulietty nie jest żadną tajemnicą, ale właśnie poznaliśmy pierwsze konkrety. Szef inżynierów Alfy Romeo, Roberto Fideli, w rozmowie z "Auto Express" zdradził, że premiera kompaktu jest bardzo blisko.

Wszystko wskazuje na to, że nowa Alfa Romeo Giulietta zostanie zbudowana na skróconej platformie, którą wykorzystano w Giulii. A to oznacza, że nowa Giulietta ma być autem z napędem na tył. To odważne posunięcie, bo konkurencja stawia na przedni napęd. Nawet BMW, które wciąż ma w ofercie tylnonapędową serię 1, w kolejnej generacji ma przejść na napęd na przód.

Skąd taka decyzja? Włosi chcą się wyróżnić na tle rywali. Koncernowi FCA ostatnimi czasy nie idzie w segmencie kompaktowych i miejskich samochodów - z powodu słabej sprzedaży zakończono produkcję Dodge'a Darta, Chryslera 200 i Lancii Delty. Nowa Giulietta ma przełamać niekorzystny trend.

Zobacz także: Nowy rok, zupełnie nowe przepisy dla kierowców. Wszystko, co musisz wiedzieć

Alfa Romeo 4C Spider
Alfa Romeo 4C Spider fot. Alfa Romeo

Z kolei sporo informacji na temat odświeżonego modelu 4C wypłynęło ostatnio od szefa inżynierów w Maserati, Roberto Fedeli. W rozmowie z dziennikarzami zapowiedział, że ulepszony model zadebiutuje pod koniec przyszłego roku, ale sprzedaż ruszy dopiero w 2019 roku. Sportowe coupe otrzyma nowy silnik, a inżynierowie popracują nad zawieszeniem i układem kierowniczym. Aktualna generacja 4C jest nadal krytykowana przez dziennikarzy za nieprzewidywalny układ kierowniczy. Dlatego jest to jeden z priorytetów dla konstruktorów.

Nie wiemy nic na temat nowej jednostki napędowej, ale aktualna wersja jest napędzana silnikiem benzynowym o pojemności 1,75 litra. Niewielka jednostka dostarcza 237 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To wystarczy, żeby włoska maszyna rozpędziła się od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna to 257 km/h.

Nowością będzie brak skrzyni mechanicznej w ofercie.

Zobacz także: Test Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI 370 KM 8AT - Prezentacja siły

Alfa Romeo Stelvio
Alfa Romeo Stelvio fot. Alfa Romeo

Miłośnicy Alfy Romeo mogą zacierać ręce, bo obok dwóch małych modeli, którym przyjrzeliśmy się dzisiaj, Włosi pracują także nad znacznie większą dwójką. Możliwe, że jeszcze w tym roku zobaczymy limuzynę i SUV-a o segment większe od duetu Giulia-Stelvio.

Więcej o: