Statystyki sprzedaży nowego Porsche Panamera zaskakują. Aż 60 proc. sprzedaży limuzyny z Zuffenhausen w Europie to wersje hybrydowe!
Co więcej, są na Starym Kontynencie kraje, w których hybrydy po prostu dominują. To nie tylko Norwegia (90 proc.) czy Finlandia (85 proc.), ale też kraje, które do napędów elektrycznych podchodzą zwykle mniej entuzjastycznie. I tak we Francji hybrydowe Panamery stanowią 70 proc. sprzedaży, w Austrii - ponad 80 proc., a w Belgii - prawie 90 proc. Jak na tym tle wypada Polska? Nasi miłośnicy Porsche wciąż są tradycjonalistami, ale na hybrydy i tak postawiła spora grupa kierowców, bo aż 20 proc.
Nowe Porsche Panamera dostępne jest w dwóch wersjach hybrydowych. Ceny 4E-Hybrid (2.9 l, 462 KM) startują w Polsce od 498 290 zł. Największe wrażenie robi jednak spektakularna Panamera Turbo S E-Hybrid, którą wyceniono na 903 630 zł. Przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 2,9 l/100 km 680-konny układ hybrydowy (z silnikiem 4.0 V8) rozpędza Porsche do 100 km/h w 3,4 s!
Zobacz także: Panamera Sport Turismo i Panamera Turbo S E-Hybrid, już wiemy, jak jeżdżą najnowsze cuda od Porsche
Świetne wyniki nowego Porsche Panamera na pewno cieszą zarząd marki, bo Porsche już zapowiedziało szeroko zakrojoną ofensywę aut tego typu. W ofercie mają się niedługo pojawiać kolejne wersje. Wielkimi krokami zbliża się także w pełni elektryczne Porsche Mission E, które powinno pojawić się na drogach jeszcze przed 2020 r. Pełną parą idą także prace nad hybrydowym Porsche 911.