Nareszcie jest. Proszę państwa, oto Lamborghini Urus oficjalnie!

Lamborghini długo kazało nam czekać na ten model. I oto jest. Czy Urus, nowy SUV z Sant'Agata Bolognese, rzeczywiście odmieni segment? Oceńcie sami.

Lamborghini Urus, luksusowy i superszybki SUV z bykiem na masce, to naprawdę spore auto. Urus mierzy bowiem 5112 mm długości, 2016 mm szerokości i 1638 mm wysokości. Lamborghini postawiło na ostrą i agresywną stylistykę - SUV ma się godnie prezentować przy Huracanie i Aventadorze.

Wszystkie dotąd opublikowane zdjęcia Lamborghini Urusa znajdziecie w naszej galerii. Dla uczulonych na slajdy i klikanie, sporo z nich wklejamy także w tekst. Dajcie nam znać w komentarzach i sondażu poniżej, co myślicie o nowym graczu na rynku.

Lamborghini Urus 2017
Lamborghini Urus 2017 fot. Lamborghini
Lamborghini Urus 2017
Lamborghini Urus 2017 fot. Lamborghini

Za napędzanie Lamborghini Urusa odpowiada czterolitrowa, podwójnie doładowana V-ósemka. To wiedzieliśmy już wcześniej, ale teraz Lamborghini potwierdziło jej moc - to niemal okrągłe 650 KM i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Potężny silnik współpracuje z 8-biegowym automatem. Osiągi Lamborghini Urusa robią wrażenie. Wskazówka prędkościomierza mija pierwszą setkę po zaledwie 3,6 s, druga setka to kwestia 12,8 s, a Urus przestanie się rozpędzać dopiero przy 305 km/h.

Moc przekazywana jest na koła obydwu osi w proporcjach: 40 proc. na przód i 60 proc. na tył. To standardowe liczby Urusa. W razie potrzeby inteligentny system może przerzucić 70 proc. momentu na przód lub nawet 87 proc. na tył. Ciekawym elementem, zaczerpniętym prosto z Aventadora S, jest system tylnych kół skrętnych, który ma znacząco poprawić prowadzenie i stabilność SUV-a.

Lamborghini Urus 2017
Lamborghini Urus 2017 fot. Lamborghini

Kierowca Lamborghini Urusa będzie mógł wybrać jeden z sześciu trybów jazdy: Strada, Sport, Corsa, Neve (śnieg), Terra (offroad), Sabbia (piasek). Trzy pierwsze zaprojektowano z myślą o sportowej jeździe, trzy ostatnie - w trudnym terenie. Dla indywidualistów przygotowano dodatkowy tryb Ego, w którym kierowca sam może dobrać wszystkie parametry pod siebie.

Lamborghini Urus 2017
Lamborghini Urus 2017 fot. Lamborghini
Lamborghini Urus 2017
Lamborghini Urus 2017 fot. Lamborghini

We wnętrzu znajdziemy oczywiście materiały najwyższej jakości. Kabina została zaprojektowana w stylu Lamborghini z charakterystycznymi przełącznikami i ostrymi liniami. Trzy wielkie ekrany - wirtualne zegary, duży wyświetlacz systemu multimedialnego oraz ekran do obsługi np. klimatyzacji - przypominają nowe Audi A8. Lamborghini Urus będzie naszpikowany najnowszymi technologiami - na pokładzie znajdziemy wszystkie systemy bezpieczeństwa i asystentów kierowcy, jakie koncern VAG ma w swoim portfolio.

Lamborghini Urus 2017
Lamborghini Urus 2017 fot. Lamborghini
Lamborghini Urus 2017
Lamborghini Urus 2017 fot. Lamborghini

Polska data premiery, a tym bardziej cena wyjściowa, to na razie tajemnica. Możemy się spodziewać, że pierwsze Urusy pojawią się na naszych drogach już w przyszłym roku. Do Europy potężny SUV z pewnością przyjedzie w marcu na Salon Samochodowy w Genewie, gdzie będzie jedną z najjaśniejszych gwiazd.

Więcej o: