Toyota FT-AC Concept - młodszy brat RAV4

Japoński producent poszukuje kolejnej niszy w segmencie crossoverów. Po dużym sukcesie modelu C-HR przyszedł czas na następny, większy model. Model FT-AC to wizja terenówki przyszłości.

Skrót FT-AC oznacza Future Toyota Adventure Concept. Ten samochód to propozycja japońskiego producenta dla klientów, którzy poszukują samochodu służącego do wypadów poza miasto, z możliwością wjechania w trudniejszy teren. Model FT-AC ma być skierowany dla kierowców z różnych pokoleń.

Koncepcyjny SUV ma duży rozstaw kół i bardzo szerokie nadkola, co sprawia, że wygląda stabilnie i masywnie. Do tego 20-calowe koła z oponami terenowymi i podwyższony prześwit nie pozostawiają wątpliwości, jakie jest przeznaczenie tego auta.

Toyota FT-AC ConceptToyota FT-AC Concept fot. Toyota

Ciekawostką jest przedni pas, w którym wyraźnie zarysowany grill obramowany przez lampy LED. Światła przeciwmgielne można zdemontować i wykorzystać jako latarki lub np. przyczepić jako oświetlenie do roweru. W przednim zderzaku zamontowano dwa haki, a osłony podwozia z przodu i z tyłu chronią przed kamieniami, wystającymi korzeniami i innymi przeszkodami. W tylnej części nadwozia zamontowano ukryty bagażnik rowerowy.

Toyota FT-AC ConceptToyota FT-AC Concept fot. Toyota

Auto wyposażono w system kamer, które działają na podczerwień, ale mogą też służyć jako rejestrator trasy. W razie potrzeby możemy je wyciągnąć i zabrać ze sobą na wycieczkę. Auto wyposażono w hot-spot wi-fi, który przesyła automatycznie nagranie z kamery do chmury, gdzie można na bieżąco edytować i publikować filmy w sieci. Z kolei tylne światła LED na bagażniku dachowym można kontrolować poprzez smartfona. Pod maską futurystycznego SUV-a może pracować silnik benzynowy połączony z elektrycznym, a napęd będzie przekazywany na wszystkie koła.

Toyota FT-AC ConceptToyota FT-AC Concept fot. Toyota

Toyota FT-AC to na razie studium koncepcyjne, któremu daleko do wersji produkcyjnej. Jednak przykład odważnego designu Toyoty C-HR daje do myślenia, co do możliwości japońskiej marki.

Więcej o:
Copyright © Agora SA