Range Rover SVAutobiography - SUV klasy pierwszej

Segment luksusowych SUV-ów cały czas rośnie. Przez długie lata dominował w nim Range Rover, ale niedawno sporo zamieszania wprowadziła premiera Bentleya Bentaygi, a kolejni producenci są już w kolejce po swój kawałek tortu. Dlatego brytyjski producent musiał podnieść poprzeczkę.

Za wielką wodą debiutuje odświeżony Range Rover w specjalnej wersji SVAutobiography, z ręcznie wykończonym wnętrzem przez specjalny oddział SVO. W kabinie pojawił się system Touch Pro Duo Infotainment składający się z 10-calowych ekranów na konsoli środkowej. Oprócz tego znajdziemy tam luksusowe materiały, takie jak prawdziwa, pikowana skóra i polerowane aluminium.

Samochód jest dostępny wyłącznie w wersji z przedłużonym rozstawem osi, co oznacza że pasażerowie tylnych foteli mają 1,2 m przestrzeni na nogi. Fotele pochylone pod kątem 40 stopni są wzorowane na fotelach w samolotowej klasie biznes. Do tego dołożono jeszcze elektrycznie sterowane stoliki i drzwi otwierane i zamykane przez siłowniki.

Maszyna kosztuje 167 850 funtów (ok. XXX mln zł), ale klienci o zasobniejszych portfelach mogą się pokusić o bogatszą specyfikację za 177 030 funtów. Topowa wersja ma pod maską 5-litrowy, benzynowy silnik V8, ukrywający 565 stalowych koni.  Po środku gamy występuje model P400e SVAutobiography, który ma pod maską turbodoładowany, 2-litrowy silnik z serii Ingenium połączony z jednostką elektryczną. Całość daje łączną moc 404 KM. Napęd hybrydowy typu plug-in umożliwia przejazd ok. 50 km w trybie bezemisyjnym. W ofercie nie zabrakło wersji wysokoprężnej 4,4 V8 o mocy 339 KM.

Najtańszą odmianę luksusowego Range Rovera wyceniono na 167 850 funtów. Wersja hybrydowa kosztuje co najmniej 168 015 funtów, a topowa odmiana to już pułap 177 030 funtów.

Copyright © Agora SA