Nowy Mercedes CLS odsłania tajemnice

Na salonie w Los Angeles debiutuje Mercedes CLS trzeciej generacji. Czterodrzwiowe coupe wygląda dynamicznie, a pod maską skrywa nowoczesne technologie.

Wiemy już, jak wygląda nowy Mercedes CLS, ale producent ze Stuttgartu pozostawił jeszcze trochę znaków zapytania. Nie znamy dokładnych wymiarów nowego modelu, które zachowało bryłę czterodrzwiowego coupe, ale w nowym wydaniu prezentuje się bardzo korzystanie. Charakterystycznym elementem nadwozia jest "diamentowa" osłona chłodnicy z jednym, poziomym żebrem. Podobne rozwiązanie znajdziemy w innych modelach coupe Mercedesa.

We wnętrzu również znajdziemy kilka odwołań do najnowszych modeli spod znaku gwiazdy. Kilka dni temu Mercedes opublikował pierwsze teasery okrągłych, "turbinowych" dysz nawiewów, adaptacyjnego oświetlenia i cyfrowego panelu wskaźników. W opcji można wyposażyć ten model w dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala, schowane za jedną taflą szkła. Podobne rozwiązanie mogliśmy już zobaczyć w Klasie E i S.

Mercedes CLS 2017Mercedes CLS 2017 fot. Mercedes

Na liście systemów bezpieczeństwa i wyposażenia opcjonalnego znajdziemy te same rozwiązania co w topowej Klasie S, takie jak reflektory Ultra Multibeam LED rozświetlające drogę na dystansie 650 metrów. Pod karoserią zainstalowano układ elektryczny o napięciu 48 woltów.

Producent oferuje na początek dwie jednostki wysokoprężne (CLS 350 d i CLS 400 d) oraz jedną benzynową (CLS 450). Silniki Diesla mają pojemność 2995 cm3 - słabszy oferuje 286 KM i 600 Nm, a mocniejszy 340 KM i 700 Nm. Przyspieszenie do setki zajmuje kolejno 5,7 i 5 sekund.

Mercedes CLS 2017Mercedes CLS 2017 fot. Mercedes

Jedyny motor benzynowy to 3-litrowa konstrukcja wspomagana przez silnik elektryczny (EQ Boost). Standardowe parametry to 367 KM i 500 Nm, ale po wciśnięciu gazu w podłogę moc zwiększa się o 22 KM, a moment obrotowy o 250 Nm. Dzięki temu dynamicznie wyglądające coupe przyspiesza od  0 do 100 km/h w 4,8 sekundy.

Mercedes CLS trzeciej generacji jest standardowo wyposażony w napęd 4MATIC i filtr cząstek stałych.

 
Więcej o:
Copyright © Agora SA