Nowa Dacia Duster zbliża się wielkimi krokami. Znamy pierwsze ceny budżetowego SUV-a

Dacia Duster to jeden z najpopularniejszych SUV-ów na Wisłą. Już na początku nowego roku w salonach pojawi się nowa generacja hitu. Czy sporo nowości odbije się na wyraźnie wyższej cenie?

Polski cennik aktualnej generacji Dacii Duster otwiera 39 900 zł. To jeden z kluczowych czynników, który zadecydował o ogromnym sukcesie rumuńskiego SUV-a nie tylko nad Wisłą, ale także w całej Europie. Jak donosi IBRM SAMAR, polskie ceny nowej Dacii Duster powinniśmy poznać pod koniec grudnia.

Należąca do Renault marka opublikowała jednak już cennik nowego Dustera na swoim rodzimym rynku. Najtańszy Duster został wyceniony na 12 350 euro (1.6 SCe 115 4x2), co w złotówkach daje niecałe 52 tysiące. Najtańsza odmiana z napędem 4x4 kosztuje 18 750 euro (1.5 dCi 110), czyli ok. 79 tysięcy złotych. Oficjalne polskie ceny powinny być niższe, ale trzeba podkreślić, że Dacia Duster w Rumunii podrożała. Zwłaszcza widać to po odmianie z 4x4, która z podobnym silnikiem była w poprzedniej generacji tańsza o ok. 10 tysięcy zł. Dacia podkreśla jednak, że nowy SUV będzie lepiej wyposażony i zapewni znacznie wyższą jakość wykonania.

Zobacz także: Nowe Subaru XV już w Polsce. Znamy polskie ceny

Dacia Duster 2017Dacia Duster 2017 fot. Dacia

Nowa Dacia Duster - co się zmieniło?

Dacia wygląda zdecydowanie nowocześniej i zachowała swój lekko terenowy charakter. Kształt karoserii mocno nawiązuje do poprzednika. W przedniej części wyróżnia się sporych rozmiarów osłona zderzaka wykonana z tworzywa. Drugie wcielenie poznamy też po wydatnych relingach utrzymanych w srebrnym kolorze, nowych wzorach aluminiowych obręczy i bardziej wyrazistych przetłoczeniach. Wymiary nadwozia pozostały bez zmian. Auto ma 4,3 metra długości i 1,8 szerokości. 21-centymetrowy prześwit pozwoli na pokonanie lekkich przeszkód terenowych i większości miejskich krawężników.

Dacia Duster 2017Dacia Duster 2017 fot. Dacia

Teraz kabina jest zdecydowanie bardziej ergonomiczna i wykonana z lepszych materiałów. Producent deklaruje też, że sporo uwagi poświęcił wyciszeniu. Bagażnik ma odmianie z napędem na przednią oś ma 445, a w 4x4 376 litrów. Wprowadzono kilka dodatkowych schowków, których pojemność wynosi 28,6 litra. Siedziska foteli są o 2 centymetry dłuższe, a kierownicę zaopatrzono w osiową regulację.

W kwestii elektronicznych udogodnień, możemy liczyć na system Multiview Camera, monitorowanie martwego pola, bezkluczykowy dostęp i kurtynowe poduszki powietrzne. Tego w pierwszej generacji nie było. Zmienił się też kształt kierownicy, grafika systemu multimedialnego z wbudowaną nawigacją, a także garść przycisków umieszczonych pod dotykowym ekranem. Znajdziemy tam włącznik kamery, czujników parkowania i pokrętła zawiadujące jednostrefową klimatyzacją automatyczną.

Zobacz także: Skuteczne sposoby na ograniczenie kosztów eksploatacji samochodu

Dacia Duster 2017Dacia Duster 2017 fot. Dacia

Wśród jednostek napędowych znajdziemy 115 i 125-konną jednostkę benzynową. Każda z nich może być wyposażona w napęd na przednią lub obie osie. Diesel jest jeden o pojemności 1.5 litra, ale występuje w dwóch wersjach mocy: 90 i 110 KM. Ten pierwszy przekazuje moment na dwa koła, zaś mocniejszy w droższej specyfikacji ma dwusprzęgłową skrzynię automatyczną i system 4x4. Dla miłośników oszczędności przygotowano odmianę zasilaną LPG.

Zobacz także: Opel Insignia GSi - sportowa Insignia już w Polsce. Znamy ceny

 
Czy Twoim zdaniem nowa Dacia Duster powtórzy sukces poprzednika?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.