Najnowsze wcielenie BMW M5 ma pod maską silnik V8 biturbo M TwinPower Turbo o pojemności 4,4 litra. Ten całkiem spory agregat rozwija moc 600 KM w zakresie 5600-6700 obr./min., a do tego dysponuje momentem obrotowym o wartości 750 Nm, dostępnym już od 1800 obr./min.
Fabryczne dane nie pozostawiają wątpliwości, że jest to najszybsze BMW M5 w historii. Limuzyna rozpędza się do setki w 3,4 sekundy, a 200 km/h pojawia się na liczniku już po 11,1 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Po wykupieniu pakietu M Driver serwis odblokowana M-piątka rozpędza się do 305 km/h.
Zobacz także: Aston Martin Vantage - brytyjski styl, niemieckie serce
Napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem 8-stopniowego automatu Steptronic z układem Drivelogic, który umożliwia dostosowanie pracy skrzyni do preferencji kierowcy. Za przenoszenie napędu odpowiada skrzynia rozdzielcza ze sprzęgłem wielotarczowym. W zależności od potrzeb dystrybuuje moment obrotowy pomiędzy tylną i przednią osią. W razie potrzeby napęd może w całości trafić na tył.
Nowe BMW M5 można zamawiać w polskich salonach w cenie od 565 tys. zł brutto. Konkurencyjny Mercedes AMG E63 4MATIC+ kosztuje od 539 900 zł. Z kolei Audi RS6 dostępne wyłącznie w wersji Avant jest wyceniony na 544 500 zł.