Volkswagen Virtus, czyli Polo Sedan dla krajów Ameryki Południowej

Po serii zapowiedzi w końcu przyszedł czas na oficjalną prezentację. Volkswagen pokazał model Virtus, który jest odpowiednikiem popularnego w Europie Polo, ale w wersji czterodrzwiowej.

Auto zadebiutowało w Brazylii, co nie jest niespodzianką, ponieważ będzie sprzedawane na rynkach Ameryki Południowej. Niemiecki sedan ma rywalizować z takimi modelami jak Honda City, Toyota Yaris Sedan, Fiat Cronos czy Chevrolet Prisma.

Volkswagen Virtus powstał na płycie podłogowej MQB-A0, podobnie jak nowe Polo. Dlatego pod maską zobaczymy te same jednostki, co w europejskiej wersji. Bazowa jednostka to 1.0 TSI. Trzycylindrowy silnik rozwija moc 128 KM (zatankowany etanolem) lub 115 KM (zatankowany benzyną). Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 194 km/h. Producent zapowiada poszerzenie gamy o nowe wersje silnikowe już za kilka miesięcy.

Zobacz także: Cofasz licznik? Minister Ziobro grozi więzieniem

Volkswagen VirtusVolkswagen Virtus fot. Volkswagen

W kabinie samochód wygląda praktycznie identycznie jak w Polo. Znajdziemy tam 10,25-calowy ekran wmontowany w deskę rozdzielczą oraz 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego z obsługą Apple CarPlay, Android Auto i Mirrorlink.

Nie znamy jeszcze ceny nowego, ale wiemy, że jest to bardzo ważny model dla niemieckiego koncernu. Jednak na razie nic nie zapowiada jego premiery na rynku europejskim.

Czy Volkswagen powinien wprowadzić sedana na bazie Polo także na rynek europejski?
Więcej o:
Komentarze (34)
Volkswagen Virtus - zdjęcia, silniki, wyposażenie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • popijajac_piwo

    Oceniono 1 raz 1

    Na polski rynek będą jeszcze tańsze, bo filtr cząstek można wymontować jeszcze w fabryce a wydech wpuścić prosto do kabiny...

  • Gość: Late

    Oceniono 3 razy 1

    "...moc 128 KM (zatankowany etanolem) lub 115 KM (zatankowany benzyną)..."
    I jak tu nie pić?

  • s0nar

    Oceniono 8 razy -2

    Deska jak to w wieśwagenie - wygląda jak w ruskim samochodzie z lat 80-tych. Kolejny nudny model dla plebsu.

  • Gość: kanf

    Oceniono 8 razy -2

    deska i wnętrze jak w jakiejś lada samara

  • rajqu

    Oceniono 10 razy -2

    Znajdz 3 roznice miedzy jetta i passkiem a tym. Kurde czy oni musza byc az tak nudni z tymi autami. To nawet nie jest konserwatyzm... to jest juz nudny konserwatyzm.
    Aha i za duzy silnik. Czekam na dwa cylindry 0.9L quatro turbo

  • normalny1977

    Oceniono 12 razy 0

    Chciałem kupić sobie nowego Passata. Poszedłem do salonu niestety we wrześniu. Zaproponowali mi auto na kwiecień. Coż do kwietnia moim S maxem zamówionym we Wrześniu zrobiłem 80.000 km. Wiem że Ford to nie VW. Jest większy, lepiej się siedzi i kosztuje tyle co VW. I można go kupić.

  • Gość: mck

    Oceniono 4 razy 4

    Tytuł na stronie głównej od czapy: "Niemcy pokazali taniego sedana. Ten Volkswagen spodoba się Polakom".... no jak ma się spodobać u nas, kiedy nie będzie go w sprzedaży w Polsce? Poza tym panie Boner - w naszym kraju moda na małe sedany już minęła kilkanaście lat temu. Polacy przerzucili się na kompakty i crossovery.

  • Gość: ANANASWAWA

    Oceniono 13 razy 5

    co z tego że --vw się spodoba polakom, jak większość polaków jezdzi 15-20letnimi trupami bo polaków nie stać na nowe auta.......... no ale skoro przeciętny niemiec zarabia ~2.5tys euro ( 10tys zł).........to za swoje 6 wypłat stać niemca na nowe auto.!!!!!!...... a polak za 6 swoich wypłat kupi sobie 15 letniego vw passata tdi z pół milionowym przebiegiem... TYM SIE RÓŻNIMY OD CYWILIZOWANYCH KRAJÓW EUROPY.....

  • Gość: Wolfgang

    Oceniono 12 razy -2

    Brzydki do tego wnętrze wykonane z twardych i tandetnych materiałów.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX