Opel zmienia strategię. Stawia na auta elektryczne

Niemiecki koncern planuje szybką i bardzo głęboką integrację z nowym właścicielem - francuskim PSA. W ciągu siedmiu lat każdy z modeli sprzedawanych przez Opla będzie dostępny w wersji elektrycznej i hybrydowej.

Nowa strategia Opla nosi nazwę "PACE!". Jednym z jej filarów jest założenie, że proces integracji zakończy się trzy lata wcześniej niż zakładano. Pierwotnie planowano zamknięcie tego etapu w 2017 roku. Nowe plany zakładają, że do 2020 roku na rynek trafi łącznie dziewięć modeli, z czego dwa w latach 2018-2019. Opel zamierza zredukować liczbę własnych platform i napędów do dwóch.

Prace nad nowymi modelami będą prowadzone w centrum technicznym Opla W Russelsheim koło Frankfurtu. Obiekt spełni zadanie centrum kompetencji dla całego koncernu PSA. Będą tam prowadzone prace nad technologiami ogniw paliwowych, jazdy autonomicznej i sterowania wspomaganego.

Do 2020 roku zadebiutują cztery w pełni elektryczne modele, a w tym Grandland X i nowa Corsa. Cztery lata później wszystkie pojazd marki będą dostępne w wariantach elektrycznych lub hybrydowych. jakiś czas temu Komisja Europejska postulowała, aby do 2030 roku aż 30 proc. nowych pojazdów było napędzane prądem.

Zobacz także: Audi pracuje nad syntetycznym paliwem. Będzie tańsze od dotychczasowego?

Koncern PSA jest właścicielem marek Peugeot, Citroen i DS, a niedawno do portfolio dołączyły marki Opel i Vauxhall. Francuzi kupili je od amerykańskiego General Motors za 2,2 mld euro w sierpniu 2017. Strategia PACE ogłoszona przez nowego prezesa Opla Michaela Lohnschellera jest podobna do reform, które kilka lat wcześniej przywróciły dochodowość koncernowi PSA.

Więcej o: