Nowe Subaru Impreza wjeżdża na polski rynek. Znamy ceny

Producent samochodów spod znaku plejad wprowadza nowość do salonów. Właśnie poznaliśmy polskie ceny piątej generacji Subaru Imprezy. Auto będzie dostępne nad Wisłą z jednym silnikiem.

Nowa Impreza powstała na bazie płyty podłogowej SGP. Producent zapowiada, że nowa konstrukcja jest sztywniejsza (od 70 do 100 proc. w porównaniu z obecnymi modelami), co poprawiło pracę układu zawieszenia i obniżyło środek ciężkości pojazdu o 5 mm. W porównaniu z poprzednim modelem ulepszono precyzję prowadzenia oraz stabilność samochodu w zakrętach.

Japońscy konstruktorzy mocno przeprojektowali wnętrze Imprezy, co zaowocowało poprawą ilości miejsca oraz przestronności kabiny. Nowa Impreza jest dłuższa o 40 mm i szersza o 35 mm od poprzedniej wersji. Rozstaw osi zwiększył się o 25 mm. Przy normalnym ustawieniu kanapy pojemność bagażnika zwiększyła się do 385 litrów.

Na pokładzie japońskiego hatchback nie zabrakło rozrywki. Klienci mogą zamówić 8-calowy ekran dotykowy obsługujący funkcje CarPlay i Android Auto. W standardzie znajdziemy system EyeSight wyposażony w funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta utrzymania pasa ruchu czy systemu hamowania awaryjnego.

Zobacz także: Hyundai i30 N gotowy na podbój Polski. Znamy ceny nad Wisłą

Nowe Subaru Impreza - silniki i ceny w Polsce

Pod maską Imprezy znajdziemy tylko jeden silnik benzynowy typu bokser. Dwulitrowa jednostka oferuje 156 KM, ale w przyszłym roku pojawi się jeszcze silnik 1.6 o mocy 114 KM. W obu przypadkach napęd trafia na obie osie przy udziale bezstopniowej przekładni Lineartronic.

Cennik Subaru Imprezy 2018 otwiera kwota 24 900 euro (105 309 zł) za wersję 2.0 Comfort. Wyposażenie Exclusive będzie dostępne od 26 500 euro, a Sport od 28 900 zł. Wszystkie wersje są sprzedawane ze skrzynią CVT.

Zobacz także: Skoda Kodiaq Sportline - znamy polskie ceny! SUV Czechów jest bezkonkurencyjny

Nowe Subaru Impreza - konkurenci

Subaru Impreza nie jest tanim samochodem, ale już podstawowa wersja jest wyposażona bogato. Dla porównania Volkswagen Golf VII po face liftingu w podobnej specyfikacji kosztuje 100 550 zł, ale nie znajdziemy w nim napędu na cztery koła. Podobnie jak w przypadku Peugeota 308 (1.2 130 KM) kosztującego 81 600 zł czy Opla Astry (1.4 Turbo 150 KM) za 72 800 zł.

Czy Twoim zdaniem Subaru Impreza odniesie sukces na polskim rynku?
Komentarze (36)
Subaru Impreza 2017 - ceny, konkurenci, silniki, wymiary
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: wlasciciel_subaru

    Oceniono 2 razy 2

    Jak czytam te komentarze to nie wiem czy sie smiac czy plakac...
    Chyba wszyscy autorzy tych komentarzów to typowe polskie mieszczuchy żyjace na kredyt,którzy nie maja zielonego pojęcia o technice i motoryzacji. Jako wlaściciel 2 subaru mogę z pewnością stwierdzić,że subaru to BEZKONKURENCYJNA marka. Od wielu lat aż do dzisiaj te samochody slyną z bezawaryjności,świetnego napędu AWD i niepowtarzalnego silnika BOXER.
    Do tych co tak krytykują SUBARU polecam sobie odpowiedziec na nastepujace pytania:
    1)Czy istnieje jakakolwiek inna marka,której tradycją jest to,że każdy model ma AWD i BOXER'a na pokladzie? Nawet nie piszcie mi tu o zadnym Porsche,bo co prawda jest to świetna marka,jednak nie dorownuje Subaru jesli chodzi o staly naped na koła,a w dodatku Porsche niestety nie w każdym modelu stosuje silnik BOXER,czego nie można uznać za plus!
    2)Ile popularnych marek obecnie ma do zaoferowania w jakimkolwiek niezawodny silnik,bez DOWNSIZINGU,ktory nadaje sie do zalożenia instalacji LPG? Oczywiscie polaczki wola truc srodowisko jezdzac DIESLEM i przyczyniajac sie do jeszcze wiekszego zatruwania srodowiska,ktore powoduja glownie tym,że palą w piecach czym popadnie! Co do DIESLA SUBARU to tutaj jest ciekawa sprawa. Niestety ten silnik psuje renome SUBARU za sprawa czestych awarii,ale przeciez SUBARU tez musi na czyms zarobic. Może maja czerpac zyski z bezaawaryjnosci jednostek benzynowych? Poza tym silnik SUBARU BOXER DIESEL i tak jest bez porownania lepszy od reszty diesli innych marek,ktore sa rownie awaryjne,a nie posiadaja tak niskiego środka cięzkości. Od kiedy SUBARU wprowadzilo do oferty silniki diesla to wtedy nagle polskie mieszczuchy zaczęly masowo kupować na kredyt te samochody,bo oczywiście niskie spalanie itd...Ja od siebie powiem tyle:bardzo dobrze,ze te diesle SUBARU was rozczarowaly,bo to jest kara za polska pazerność.
    3)Ktora marka ma do zaoferowania samochody w tak smiesznie niskich cenach?

    W przeciwienstwie do autorów tych komentarzy ja oraz wszystkie normalne osoby,ktore kiedykolwiek posiadaly subaru i maja porownanie do innych marek możemy śmialo twierdzic,że są to zaskakujaco tanie samochody. Subaru jest monopolista na rynku jesli chodzi o AWD i silnik BOXER wiec samo to powinno sklonic producenta to znaczacego zwiekszenia ceny samochodow. W artykule porownano cene GOLFA VII, o ktorym nawet nie chce sie wypowiadac,bo nie mam zamiaru publicznie używac wulgaryzmow do SUBARU IMPREZY. Cena jest prawie identyczna,a niestety jakość Volkswagena a Subaru to dwie zupelnie różne bajki. Czy ten GOLF VII ma w tej ofercie nawet ten nieudolny niemiecki naped na 4 kola,bo do subaru to nie ma co go porownywac? Czy golf posiada silnik boxer,którygo produkcja jest znacznie droższa od zwyklego silnika?Czy posiadaniem golfa może się pochwalić jedynie wąskie grono użytkowników?Czy posiadanie golfa świadczy o unikatowości,czy prestiżu? Niestety nie! Caly koncern VAG robi coraz gorsze samochody za kosmiczne pieniadze! Wg artykulu nowy golf jest drozszy o 30tys.zł od nowej astry! Czy golf jest naprawde tak wysokiej jakosci w stosunku do Astry,że kosztuje 50% wiecej? Myślę,że nie. Te ceny to po prostu czyste zlodziejstwo! Tyle w temacie.Jesli ktos sie nie zna to nawet nie doceni wspanialych wlasciwosci jezdnych subaru tylko je krytykuje,bo za przeglad czy wymiane rozrzadu zaplacil wiecej niz wlasciciel skody,spalanie jest za duze albo bagaznik nie jest tak pojemny jak w innych samochodach. Niestety cos za cos.Co do spalania to wcale nie jest ono takie duże biorac pod uwage to,że Subaru ma naped AWD.

  • Gość: gosc

    Oceniono 2 razy 2

    a u nas flaszka żołądkowej 21,5 zeta plus do tego jakis soczek do popitki i już ma się imprezę i to jak marzenie bo przyjdzie jeszcze kryska i janek z wpisowym oczywiscie.

  • Gość: Fg

    Oceniono 7 razy -3

    Straszne jak hondy w latach 90. Wyglada jak skrzyzowanie fiata cromy 2 z reno laguna 3 i hundajem. I ten paxdzierzasty silnik z beznadziejnym pasowym cvt.

    Sadze ze w pl sprzedadza tego max 20 szt. W przyszlym roku.

  • tijeras66

    Oceniono 4 razy 4

    Powiedzcie mi jedno - od lat przy prawie każdym nowym modelu pojawiają się informacje: auto szersze o X mm.... już teraz się to da zauważyć, ale czy aby za 10 lat nie trzeba będzie parkować na dwóch miejscach parkingowych i dwupasmowe autostrady staną się jednopasmowymi?

  • Gość: Gość Darek

    Oceniono 2 razy 0

    Jakbym oglądał Seata.

  • Gość: Mareblue

    Oceniono 10 razy 4

    Auto brzydkie jak kupa , to już standard Subaru .Pamiętajcie również ,że jak wysiądzie wam sprzegło po 50 tys , spece z Subaru powiedzą że to twoja wina , widocznie ty i 50% innych użytkowników ruszaliście zbyt dynamicznie .

  • Gość: ...

    Oceniono 12 razy 2

    Kolejny przestarzały japoński kompakt z wolnossacymi silnikami za astronomiczne pieniądze.
    Kiedy oni się ogarną? Nie wiem, ale i tak znajdzie się seta takich co powiedzą, że takie auta są najlepsze pod słońcem...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX