Importujemy coraz więcej aut. Wciąż niemieckie i wciąż wiekowe [Raport 2017]

Sprzedaż nowych samochodów ma się coraz lepiej, ale przy okazji nie słabnie import aut używanych. W samym październiku zarejestrowano 88,8 tys. egzemplarzy aut osobowych i dostawczych sprowadzonych z zagranicy. Znamy listę najpopularniejszych modeli.

IBRM SAMAR zaprezentował najnowszy raport na temat importu samochodów używanych. Od stycznia do listopada tego roku nad Wisłę przyjechało blisko 800 tys. egzemplarzy. Najnowsze prognozy sugerują, że do końca roku wynik dobije do 900 tys. egzemplarzy. Jeżeli symulacje się potwierdzą, będzie to najwyższy wynik od 2008 roku.

Niestety wraz z większym importem nie odmładza się tabor samochodów. Nadal średni wiek samochodów, które przyjeżdżają do naszego kraju wynosi 11 lat i 8 miesięcy, a najczęściej sprowadzamy auta z 2006 roku.

Zobacz także: Kiedy wymienić opony na zimowe? Na pewno nie warto z tym czekać do opadów pierwszego śniegu

Nadal największą popularnością cieszą się samochody produkowane przez niemieckich producentów. W pierwszej dziesiątce aż dziewięć marek pochodzi znad Renu, a w zestawieniu zajmują aż 42 proc. tegorocznego importu. Na drugim miejscu znalazły się marki francuskie, które odnotowały wzrost o 17 proc. oraz auta japońskie – wzrost o 14 proc.  Co ciekawe, coraz większą popularnością na rynku wtórnym cieszą się modele marki Dacia. Tylko w tym roku zaimportowano o 15 proc. więcej samochodów.

Silniki wysokoprężne nadal cieszą się dużą popularnością – w najnowszym raporcie zajmują aż 42 proc., a 92,9 proc. to auta osobowe. Województwa małopolskie, mazowieckie i śląskie „przyjęły” najwięcej aut z importu.

Najpopularniejsze auta używane z importu w 2017 roku (egzemplarze):

01. Audi A4 – 28 205

02. Volkswagen Golf – 26 636

03. Opel Astra – 25 733

04. Volkswagen Passat – 21 485

05. BMW serii 3 – 20 432

06. Audi A3 – 14 989

07. Opel Corsa – 14 429

08. Ford Focus – 14 316

09. Opel Zafira – 13 858

10. Audi A6 – 13 637

11. Volkswagen Polo – 13 021

12. Renault Scenic – 12 967

13. BMW serii 5 – 12 307

14. Ford Mondeo – 10 425

15. Ford Fiesta – 10 098

Źródło danych: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR

Zobacz także: Nowe testy Euro NCAP. Jak spisało się Volvo XC60, Volkswagen T-Roc, Skoda Karoq i inni?

Więcej o: