Facebook odświeża swoją platformę Marketplace, która pozwoli sprzedawcom samochodów (dealerom, komisom) prezentować swoją ofertę i kontaktować się z potencjalnymi klientami. Gigant w branży social media rozpoczął współpracę z serwisami ogłoszeniowymi Edmunds, Cars.com, Auction123, CDK Global czy Socialdealer.
Wszystko po to, żeby wzbogacić bazę ogłoszeń, ale oprócz tego pojawi się mnóstwo funkcji wyszukiwania, gdzie użytkownik będzie mógł wyświetlać samochody sortując je po roku, marce, modelu, przebiegu, rodzaju nadwozia czy skrzyni biegów.
Po wybraniu interesującego egzemplarza będzie można skontaktować się przy pomocy Messengera bezpośrednio z przedstawicielem dealera i umówić na jazdę testową. „Samochody są jedną z najpopularniejszych kategorii w Marketplace. Miliony ludzi codziennie poszukują używanych samochodów, motocykli oraz innych pojazdów korzystając z tego narzędzia” – powiedział Browen Pan, product manager Facebooka.
Zobacz także: Seat Arona - nowy crossover hiszpańskiej marki - cennik i wrażenia z jazdy
Nowa, ulepszona funkcjonalność pojawi się w ciągu kilku tygodni, ale na początek będzie dostępna wyłącznie dla użytkowników z USA. Funkcja Marketplace jest dostępna w wybranych krajach, ale na tej liście nie ma jeszcze Polski. Docelowo zastąpi grupy na Facebooku, gdzie już teraz pojawia się sporo ogłoszeń o sprzedaży różnych towarów. Tylko w Stanach Zjednoczonych pojawiło się w ramach tej funkcjonalności ponad 18 mln przedmiotów.