Citroen ostatnio skupiał się na segmencie B - do sprzedaży z przytupem wkroczyło nowe C3, a niedawno swoją premierę miał mały i praktyczny crossover C3 Aircross. Teraz Francuzi przeszli segment wyżej i przyszykowali pakiet zmian dla modelu C4 Cactus.
Do tej pory w Polsce mogliśmy wybrać C4 Cactusa z benzynowymi silnikami 1.2 PureTech (82 lub 110 KM) oraz wysokoprężnym 1.6 BlueHDi o mocy 99 KM. Teraz oferta Citroena C4 Cactus powiększy się o dwie najmocniejsze jednostki. Do gamy ma dołączyć bowiem 130-konny PureTech, który będzie mógł być parowany albo ze skrzynią manualną, albo automatem. Dla kierowców, którzy wolą diesle przygotowano 120-konny silnik BlueHDi.
Jak przystało na Citroena, nowy Cactus ma być jednym z najbardziej komfortowych samochodów w segmencie. Lifting przynosi kilka ważnych nowości. Francuzi chwalą się przede wszystkim zawieszeniem z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi (Progressive Hydraulic Cushions - PHC), które ma skutecznie tłumić nierówności nawierzchni. W modelu debiutują także nowe fotele Advanced Comfort, przyjemne w dotyku, wg zapowiedzi producenta, oferujące najwyższej klasy komfort użytkowania. Do tego dodajmy lepsze wyciszenie i 12 technologii wspomagania prowadzenia, a nowy Citroen C4 Cactus może być jednym z najwygodniejszych aut w klasie.
Wśród tych 12 systemów znajdziemy m.in.: system ostrzegania o kolizji z funkcją awaryjnego hamowania, asystentów parkowania, utrzymania pasa ruchu, monitorowanie pasa ruchu czy system obserwujący zachowanie kierowcy i ostrzegający o konieczności zrobienia przerwy. Na liście opcji znajdziemy także kamerę cofania i system grip control, który wspomoże kierowcę podczas jazdy na trudnej nawierzchni.
Nowy Citroen C4 Cactus to kolejny krok w kształtowaniu się wyjątkowej stylistyki francuskiego producenta. Tak na zewnątrz jak i wewnątrz modelu. C4 Cactus - choć teraz już nie tak szalony i bezkompromisowy jak przed liftem - w dalszym ciągu będzie się wyróżniał na drodze. Citroen nie zapomniał o cechach, za które kierowcy pokochali sympatycznego dziwoląga - są przymrużone reflektory, wyjątkowe kształty, charakterystyczny grill, AirBumpy czy jedyne w swoim rodzaju felgi.
Citroen C4 Cactus oferuje 31 kombinacji personalizacji wyglądu nadwozia dzięki 9 kolorom nadwozia i 4 pakietom kolorystycznym z różnobarwnymi akcentami, co pozwala klientom tworzyć samochody zgodnie z własnymi upodobaniami. Proponowanych będzie także co najmniej 5 różnorodnych i przytulnych tonacji wnętrza,które dostarczą wrażenia jasności, miękkości i wyrafinowania.
Nie wiemy jeszcze jak lifting wpłynie na cennik Citroena C4 Cactus. Aktualnie w polskich salonach najtańszy Cactus kosztuje 49 990 zł - za te pieniądze dostaniemy wersję wyposażenia Live i silnik 1.2 PureTech o mocy 82 KM. Na drugi biegunie znajdziemy 78 590 zł, 100-konnego diesla, automatyczną skrzynię biegów i topową wersję wyposażenia Shine.