Konkurs na polskie e-auto przesunięty - znamy powód

Spółka ElectroMobility Poland planowała ogłosić w październiku 2017 r. start konkursu na pierwszy, polski e-samochód. Jednak termin został przesunięty o miesiąc. Znamy powody tej decyzji.

Wiceminister energii Michał Kurtyka zapowiedział niedawno aktualizację ustawy o e-mobilności. Równolegle do prac nad nowymi przepisami przygotowywano konkurs na prototyp polskiego samochodu elektrycznego. Zajmuje się tym spółka ElectroMobility Poland. Start konkursu planowany pierwotnie na październik b.r. został przesunięty o miesiąc.

Główne założenia są gotowe, ale spółka zamierza skonsultować je ze specjalistami z branży: producentami pojazdów, podzespołów, przedstawicielami instytutów badawczych i biur projektowych. Prace zakończą się najwcześniej w drugiej połowie listopada i wtedy ruszy konkurs.

Zobacz także: Norwegia wprowadzi "podatek od Tesli"?

Prezes spółki ElectroMobility Poland zdradził w rozmowie z IBRM Samar, że firma prowadzi obecnie badania preferencji Polaków w stosunku do samochodów elektrycznych. Wszystko po to, żeby budowane prototypy spełniały oczekiwania polskiego rynku. Ogłoszenie wyników badań nastąpi na początku listopada.

Zebrane informacje będą pomocne w sprecyzowaniu wymagań konkursowych, a tymczasem trwają jeszcze rozmowy z podmiotami zainteresowanymi udziałem w przedsięwzięciu oraz autorami projektów wizualizacji nadwozia e-auta. We wrześniu tego roku spółka zaprezentowała cztery wizje polskiego samochodu elektrycznego.

Zgodnie z regulaminem organizator konkursu nabył prawa do nagrodzonych projektów. W ramach konkursu na prototyp e-auta, projekty będą bezpłatnie udostępnione na drodze licencji dla uczestników konkursu.

Zobacz także: Tak będzie wyglądał polski samochód elektryczny. Znamy czterech finalistów!

Spółka zaoferuje możliwość preferencyjnego finansowania projektu. Obejmuje ono etap prac nad dokumentacją techniczną, a także budowę samochodu. Uczestnicy mogą liczyć na pomoc w wysokości 70 proc. wartości prac koncepcyjnych. W przypadku, gdy prototypy będą budowane na bazie gotowych wizualizacji, dostaną wsparcie powyżej tego progu, natomiast pozostałe projekty poniżej.

Więcej o:
Copyright © Agora SA