Produkcja modelu Polestar 1 ruszy w połowie 2019 roku. Dwudrzwiowe coupe o opływowych liniach wyposażono w jeden silnik spalinowy i dwa elektryczne umieszczone przy tylnych kołach. Cały zestaw generuje 600 KM maksymalnej mocy i 1000 Nm momentu obrotowego, a naładowana do pełna bateria pozwala przejechać 150 km.
Pierwszy model Polestar bazuje na płycie podłogowej SPA, którą zmniejszono o połowę. Hybrydowy model ma 4,5 metra długości – jest o 65 cm krótszy od najdłuższej odmiany Volvo S90.
Jest to pierwszy samochód na świecie, w którym wykorzystano nowoczesne zawieszenie zaprojektowane przez firmę Ohlins - Continuously Controlled Electronic Suspension (CESi). Producent zapowiada, że pierwszy pokonany zakręt pokaże możliwości tej konstrukcji. Każdy amortyzator wyposażono w elektroniczny zawór, który reaguje na rodzaj nawierzchni i styl jazdy kierowcy. Czas reakcji wynosi zaledwie 2 ms – tyle wystarczy, żeby całkowicie zmienić charakterystykę pracy zawieszenia. Poza tym kierowca może wybrać jeden z zaprogramowanych trybów.
Polestar 1 jest pierwszym samochodem od szwedzkiego producenta, którego nadwozie jest wykonane w większości z włókna węglowego. Zastosowanie materiału pozwoliło obniżyć masę o 230 kg, zwiększyć sztywność nadwozia oraz maksymalnie obniżyć środek ciężkości.
Grupa Volvo Car już zapowiada kolejne modele. Polestar 2 będzie konkurentem Tesli Model 3 i zadebiutuje pod koniec 2019 roku. Polestar 3 jest na razie w fazie projektowania. Auto będzie elektrycznym przedstawicielem segmentu SUV.
Logotypem Polestar do niedawna oznaczano najbardziej sportowe odmiany samochodów Volvo. Markę można było porównywać do tego, czym dla Mercedesa jest AMG, a dla BMW - M GmbH, czyli ich sportowe oddziały. Jednak Szwedzi (a raczej ich chińscy właściciele) ogłosili niedawno, że Polestar nie będzie już tym, czym było do tej pory. Wydzielono osobną markę, która specjalizuje się w samochodach hybrydowych i elektrycznych. Debiut modelu Polestar 1 jasno daje jednak do zrozumienia, że sportowe osiągi wciąż są dla inżynierów bardzo istotne.
Klienci Polestara będą mogli korzystać z samochodów bez konieczności ich posiadania. Kwota subskrypcji będzie zawierała wszystkie koszty związane z eksploatacją samochodu w jednej stałej, miesięcznej opłacie.
W ramach tej usługi znajdzie się również serwis door-to-door pozwalający przeprowadzić obsługę techniczną samochodu. Użytkownik Polestara może wypożyczyć inne auto, a w razie potrzeby pomoże mu concierge.
Okres użytkowania samochodu wyniesie od dwóch do trzech lat. Po zakończeniu kontraktu klient zwróci aut, które zostanie gruntownie sprawdzone, a dopiero później trafi w ręce kolejnego klienta.
Samochody marki Polestar będą dostępne w odrębnej sieci sprzedaży. Pierwsze salony zostaną otwarte w pierwszym kwartale 2019 roku. Ich liczba będzie rosła proporcjonalnie do wolumenu sprzedaży.