Kilku największych producentów samochodów zaopatrywało się w stal od japońskiej firmy Kobe Steel. Okazuje się, że wiele pojazdów wyposażonych w takie stopy - niezgodne z normami, jakich oczekiwał producent - jeździ po drogach. Głownie chodzi o trwałość i wytrzymałość, czyli najważniejsze parametry w przypadku samochodów, które są narażone na działanie dużych sił i niekorzystnych warunków atmosferycznych. W przypadku producentów samochodów chodzi o najczęściej o stopy aluminium, wykorzystywane przy konstrukcji podwozia, nadwozia czy zawieszenia.
Kobe Steel przyznało się, że dostawy sfałszowanych stopów trafiały do ponad 200 firm. Największymi klientami w branży motoryzacyjnej były koncerny Toyota, Honda, Nissan, Mazda, Mitsubishi, Ford i General Motors. W niektórych przypadkach ten proceder trwał od 10 lat.
Zobacz także: Poduszki Takata | Producenci nadal sprzedają wadliwe auta
Toyota potwierdziła, że wykorzystywała podrobione aluminium w drzwiach i poszyciu nadwozia niektórych modeli. Trwają pracę nad identyfikacją modeli, roczników i numerów VIN. W tej chwili jest za wcześnie, żeby znać więcej szczegółów, ale sprawa dotyczy samochodów ze wszystkich rynków. Drugim producentem z Japonii, który wydał oświadczenie w związku z sytuacją jest Honda. Producent wykrył, że stopy były wykorzystywane do produkcji drzwi i pokryw silnika. Mazda i Mitsubishi prowadzą dochodzenie w tej sprawie, podobnie Nissan.
Zobacz także: Mało kto się tego spodziewał. Porsche pozwie Audi za silniki Diesla?
To już kolejny przypadek problemów z jakością produktów dostarczanych przez japońskie firmy, po tym jak wypłynęła historia na temat wadliwych poduszek od firmy Takata.