Już od dzisiaj wszystkie polskie salony Audi rozpoczęły przyjmowanie zamówień na nowe Audi A8. Flagowa limuzyna z Ingolstadt debiutuje na rynku z dwoma silnikami V6 o pojemności 3 litrów. Propozycja benzynowa będzie miała 340 KM, a jednostka wysokoprężna - 286 KM. Moc trafia na wszystkie cztery koła (napęd quattro). Standardem jest 8-biegowy automat tiptronic.
- Audi A8 50 TDI (moc: 286 KM, przyspieszenie: 5,9 s, śr. zużycie: 5,6 l/100 km) - od 409 000 złotych
- Audi A8 55 TFSI (340 KM, 5,6 s, 7,5 l/100 km) - od 441 000 złotych
Nowe Audi A8 mierzy 5 172 mm długości, 1 945 mm szerokości i 1 473 mm wysokości. Rozstaw osi to 2 998 mm. Do przedłużonej wersji A8L, w której rozstaw osi wynosi 3 128 mm, a długość - 5 302 mm, trzeba dopłacić 20 tysięcy złotych.
Zobacz także: Robert Lewandowski ma nowe auto. Potężne kombi za ponad pół miliona zł
Do oferty później dołączą dwie 4-litrowe V-ósemki - benzynowa (460 KM) oraz wysokoprężna (435 KM). Na szczycie cennika znajdziemy 6.0 W12 o nieznanej jeszcze mocy. Audi w przyszłości wprowadzi do sprzedaży także wersję e-tron. Połączone siły 3.0 TFSI i silnika elektrycznego mają dać ok. 450 KM. Na samym prądzie A8 przejedzie 50 km.
Przynajmniej w Europie walka o klienta w segmencie F to wewnętrzny pojedynek niemieckiej Wielkiej Trójki. Sprawdźmy jak 409 tys. zł (diesel) i 441 tys. zł (benzyna) nowego Audi A8 wypada na tle najgroźniejszych konkurentów:
- BMW serii 7 730d xDrive (diesel, 3.0, 265 KM) - od 425 400 zł
- Mercedes klasy S 350d 4MATIC (diesel, 2.9, 286 KM) - od 422 500 zł
- BMW serii 7 740i (benzyna, 3.0, 326 KM) - od 437 400 zł; ważne: siódemka z tym silnikiem nie jest oferowana z napędem xDrive, chyba, że zdecydujemy się na przedłużoną wersję 740Li, która kosztuje wyjściowo 480 800 zł
- Mercedes klasy S 450 4MATIC (benzyna, 3.0, 367 KM) - od 451 500 zł
Trudno porównać nowe Audi A8 do jeszcze jednej limuzyny, która cieszy się w Polsce dość dużym wzięciem. Lexus zebrał na nowego LS-a już ponad 100 zamówień, ale jego cennik otwiera 490 000 zł i wersja hybrydowa (3.5, 359 KM). Benzyna 500 to wydatek minimum 510 000 zł (3.5 V6, 421 KM). Na razie Audi nie ma w ofercie porównywalnych wersji silnikowych.
Dzisiaj skupiamy się przede wszystkim na cenach nowego Audi A8. Ale to model, któremu warto się przyjrzeć. Wprowadza bowiem nową linię stylistyczną, znacznie odświeża wnętrze, a także naszpikowany jest nowoczesnymi technologiami. W tym zaawansowanym systemem autonomicznej jazdy. Niebawem nowości zaprezentowane we flagowym A8 będą trafiać na pokład mniejszych i tańszych modeli z Ingolstadt. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do jednego z naszych tekstów o nowym Audi A8:
- Oto nowe Audi A8, czyli "przyszłość luksusowych samochodów"
- Nowe Audi A8. Wrażenia z jazdy? To jak teleportacja do przyszłości