Oto nowy Range Rover. Lekki lifting i wersja hybrydowa

Wczoraj do Internetu wyciekły pierwsze zdjęcia nowego Range Rovera. Koncern JLR postanowił więc przyspieszyć bieg spraw i wczoraj na sam koniec dnia oficjalnie zaprezentował swój okręt flagowy.

W zeszłym tygodniu zobaczyliśmy nowego Range Rovera Sport, a w tym JLR zaprezentował jego większego i starszego brata. Range Rover doczekał się praktycznie identycznych zmian. Oznacza to, że wizualnie mamy do czynienia tylko z lekkim odświeżeniem i unowocześnieniem modelu. Jak to w przypadku liftingu bywa, przeprojektowano zderzaki i grill, a SUV otrzymał nowe reflektory w technologii Pixel Laser LED.

 

Wszystkie opublikowane zdjęcia nowego Range Rovera umieszczamy oczywiście w naszej galerii. Dla uczulonych na slajdy kilka z nich wklejamy także w tekst.

Range Rover 2017
Range Rover 2017 fot. JLR

Znacznie więcej zmian znajdziemy za to we wnętrzu. Największą nowością jest nowy, dwuekranowy system multimedialny Touch Pro Duo, który niedawno zadebiutował na pokładzie Range Rovera Velara. Obydwa ekrany mają po 10 cali, z poziomu górnego mamy dostęp m.in. do nawigacji czy muzyki, a ten dolny przejął na siebie kontrolę klimatyzacji, ustawienia foteli czy innych parametrów auta, którymi do tej pory sterowaliśmy za pomocą przełączników i pokręteł. W odświeżonym wnętrzu większość z nich zniknęła, choć Brytyjczycy, na szczęście, nie usunęli wszystkich.

Zobacz także: Jaguar F-Type SVR | Mocy przybywaj!

Range Rover 2017
Range Rover 2017 fot. JLR

Miłośnicy nowych technologii docenią także 12-calowy wirtualny kokpit, który może zastąpić klasyczne zegary, hotspot 4G Wi-Fi, szeroką integrację SUV-a z telefonem i inteligentnym zegarkiem oraz kilka nowych portów USB do ładowania urządzeń. Wrażenie robią też nowe fotele z możliwością szerokiej regulacji i ponad 20 programami masażu. Reszta zmian to nowe pokrętło skrzyni biegów i nowe boczki drzwi.

Range Rover 2017
Range Rover 2017 fot. JLR

Wraz z faceliftingiem w ofercie pojawia się wersja hybrydowa typu plug-in. Połączone siły dwulitrowego silnika R4 i elektrycznego motoru dają 404 KM mocy i 640 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pojemność baterii to 13,1 kWh. Przyjazny środowisku Range Rover ma być naprawdę szybki - Brytyjczycy mówią o 6,4 s w sprincie do pierwszej setki i 220 km/h prędkości maksymalnej. Na samym prądzie Range przejedzie rozsądne 51 km.

Zobacz także: Range Rover Velar - testujemy pierwszą edycję z mocnym dieslem

Podobnie jak w Sporcie, również i w klasycznym Range Roverze wzmocniono pięciolitrową V-ósemkę. Ma teraz 565 KM i 700 Nm i rozpędza wielkiego SUV-a do 100 km/h w zaledwie 5,1 s.

Range Rover 2017
Range Rover 2017 fot. JLR

Salony w Wielkiej Brytanii już przyjmują zamówienia na nowego Range Rovera. Polscy klienci będą musieli jeszcze chwilę poczekać. Na razie nie znamy nowego cennika nad Wisłą, ale nie powinniśmy spodziewać się drastycznych zmian. Aktualny Range kosztuje wyjściowo 496 900 zł z dieslem 3.0 TDV6 (258 KM) i 498 000 zł z benzynowym 3.0 V6 S/C o mocy 340 KM.

Więcej o: