Jakie auta kupują Niemcy? Niemieckie, ale dwa modele zagrały na nosie producentom znad Renu

Niemcy to największa motoryzacyjna potęga w Europie. W samym wrześniu sprzedano tam prawie 300 tysięcy aut! Wiemy, które auta są bestsellerami w swoich segmentach. Kilka jak Golf i Passat to żadne zaskoczenie, ale jest kilka niespodzianek.

Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w Niemczech w zeszłym miesiącu zarejestrowano dokładnie 288 000 samochodów. W porównaniu z zeszłym rokiem niemiecki rynek zanotował spadek o 3,3 proc. Dzięki statystkom KBA (Fedaralny Urząd ds. Ruchu Drogowego) wiemy, które auta były najczęściej wybierane przez Niemców.

Samochody miejskie

Zaczynamy od najmniejszych samochodów. W segmencie A największym zainteresowanie niemieckich kierowców cieszy się Volkswagen up!. Na malucha z Wolfsburga zdecydowało się 2 883 Niemców, co stanowi 14,2 proc całego segmentu. Volkswagena na pierwszym miejscu można było się spodziewać, ale znacznie ciekawiej jest w segmencie B. Bo tam numerem 1 okazała się Skoda Fabia ze sprzedażą na poziomie 5 450 sztuk (13,5 proc.). Fabia pokonała nie tylko Volkswagena Polo, ale też Opla Corsę.

Zobacz także: Polacy lubią wypożyczanie samochodów na minuty. Carsharing może zrewolucjonizować transport w naszych miastach

Skoda Fabia Combi 1.2 TSISkoda Fabia Combi 1.2 TSI fot. Skoda

Dwa Volkswageny dominują w swoich segmentach

Królem kompaktów w Niemczech jest oczywiście Volkswagen Golf. W samym wrześniu tego roku na drogach pojawiło się aż 21 762 nowych Golfów. Sprzedaż Golfa stanowi aż 31,5 proc. całego segmentu. Na rodzimym rynku znakomicie radzi sobie także Volkswagen Passat. Passat może nie zdominował aż tak bardzo klasy średniej (udział na poziomie 18,5 proc.), jak Golf klasy kompakt, ale ze sprzedażą wynoszącą 6 160 aut miesięcznie jest zdecydowanym liderem.

Wśród limuzyn BMW i Mercedes biorą wszystko

Nowa "piątka" z Bawarii to strzał w sam środek tarczy. A przynajmniej Niemcy oszaleli na punkcie tego modelu. Nowe BMW serii 5 zostawia w tyle i Audi A6, i Mercedesa klasy E. BMW kupiło dokładnie 5 589 Niemców, co stanowiło aż 43,5 proc. całej klasy E. Półkę wyżej, w najwyższym i najbardziej prestiżowym segmencie, nie ma mocnych na Mercedesa klasy S. Limuzyna ze Stuttgartu może się pochwalić wynikiem 2 121 sprzedanych aut i 25,1-procentowym udziałem w rynku.

Zobacz także: Lamborghini twardo opiera się elektrykom. "Będziemy ostatni!"

BMW M550i xDriveBMW M550i xDrive fot. BMW

SUV-y, crossovery i terenówki

Niemcy w dość dziwny sposób klasyfikują SUV-y i crossovery. I tak Volkswagen Tiguan okazał się bestsellerem w kategorii nazwanej "auta terenowe " - 6 247 sprzedanych aut, co stanowiło prawie 25 proc. całej kategorii. Z kolei w rubryce nazwanej "SUV-y" liderem jest Mercedes GLC, którego wybrało 4 709 Niemców (10 proc.).

Ulubione sportowe auto naszych sąsiadów

Najchętniej kupowanym sportowym modelem za naszą zachodnią granicą jest Mercedes klasy E Coupe. Na piękne coupe zdecydowało się 747 klientów, co dało Mercedesowi 25,1-procentowy udział w tym prestiżowym segmencie.

Mimo szalonej popularności crossoverów, vany wciąż się sprzedają

Klasę praktycznych, rodzinnych samochodów Niemcy dzielą na dwa kategorie: minivany i całą resztę, gdzie znajdziemy znacznie większe samochody. Najchętniej wybieranym minivanem jest Mercedes klasy B (2 121 sprzedanych aut, 26,1 proc.). Półkę wyżej nie ma mocnych na Volkswagena Tourana (4 217 aut w miesiąc), a praktyczny VW zagospodarował aż 39 proc. kierowców zainteresowanych autem tego typu.

Zobacz także: Putin nie ma nic przeciwko Tesli, ale ma inny pomysł na przyszłość motoryzacji

Volkswagen TouranVolkswagen Touran fot. Volkswagen

Spora niespodzianka na koniec - samochody użytkowe

Najczęściej rejestrowanym samochodem użytkowym w Niemczech jest Volkswagen Caddy (2 986 szt., 23,7 proc.). Ale znacznie ciekawiej jest w segmencie kamperów. Można było się spodziewać, że na pierwszym miejscu zobaczymy tu Volkswagena Californię. Niemcy jednak wolą propozycję z Włoch i kupili aż 1 282 Fiatów Ducato. Fiat to największy dominator w swoim segmencie ze wszystkich wymienionych aut. jego sprzedaż stanowi aż 62,8 proc. całego rynku kamperów.

Źródło: Samar.pl

Więcej o:
Komentarze (10)
Sprzedaż samochodów - Niemcy, Golf, Fabia
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • hiszpan25

    Oceniono 4 razy 2

    Niemcy tez sie zorientowali ze wszystkie auta z grupy VAG to tak naprawde te same konstrukcje rozniace sie cena i znaczkiem?!

  • Gość: Wojtek

    Oceniono 1 raz 1

    Tanie w zakupie i w utrzymaniu. 500+ widać na ulicach. A z niemiec to już hurtowo sprowadzają. może nie koniecznie mercedesy ale beemek to pełno. Poza tym do niemcow bardzo duzo czesci z delphi jest, jakosc OE, takze w utrzymaniu dobrze wychodza. Odsetek nowoczesnych samochodow jest nieduzy

  • Gość: fragles102 zablokowany przez agorapl do2017

    Oceniono 3 razy 1

    no i dzie to zaskoczenie ?

  • Gość: icek

    0

    Jeśli szukacie taniej lawety to polecam Wam darmową giełdę transportową lawet
    www.transonet.pl

  • jck12

    0

    Fabia to też niemieckie auto.

  • Gość: One

    Oceniono 3 razy -1

    Nie wiem skąd te dane, ale ja mieszkam w Niemczech i tutaj prasa motoryzacyjna podaje, że liderem np. segmentu B jest Ford Fiesta a nie Škoda Fabia i jestem bardziej skłonny w to uwierzyć ponieważ Fabia jest na ulicach rzadziej spotykana niż Fiesta...

  • Gość: janek

    Oceniono 4 razy -2

    To nie jest zupelnie tak że wszystkie auta z grupy VAG sa to tak naprawde te same konstrukcje.
    Jednka jest gradacja. Audi, VW. Skoda i Seat podobne.
    VW jest lepszy w materiałach i wyciszenie od Skoda a to czasem za niewielkie pieniadza drożej.
    Ale za to Skoda od VW wyadje sie być ładniejsza. Na dzien dzisiejszy wolabym VW chociaż gdybym miał skodę też byłbym wdzieczny Bogu. Auto to tylko środke transportu, byle by sie nie psuł i nadwyręzął kieszen.
    Polecam nie z tej ziemi artykuł: "Ale Auto!" na: ZycieTowiecej
    pozdrawaim serdecznie!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX