Pakiet zmian dla Range Rovera Sport. Hybryda i podrasowana wersja SVR

Land Rover zaprezentował właśnie odświeżonego Range Rovera Sport. Oprócz drobnych zmian stylistycznych w ofercie pojawi się ponad 400-konna hybryda oraz wyraźnie wzmocniona wersja SVR.

Największą nowością jest pojawienie się w ofercie modelu P400e. To hybryda typu plug-in z czterocylindrowym silnikiem 2.0 i mocnym silnikiem elektrycznym. Baterie mają 13,1 kWh pojemności. Łączna moc układu to 404 KM i 640 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Hybrydowy Range Rover Sport do 100 km/h rozpędza się w 6,3 sekundy, a przyspieszać kończy przy 220 km/h. W trybie elektrycznym Sport ma przejechać nawet 51 km. Brytyjczycy chwalą się też, że naładowanie akumulatorów ma trwać nie więcej niż 2 godziny i 45 minut.

Zobacz także: Range Rover Velar - testujemy pierwszą edycję z mocnym dieslem

Lifting przyniósł także zmiany pod maską topowego Range Rovera Sport SVR. Pięciolitrową V-ósemkę wzmocniono do 575 KM. Dzięki dodatkowej mocy najszybszy seryjny Sport osiąga pierwszą setkę w 4,3 s.

Range Rover Sport 2017
Range Rover Sport 2017 fot. JLR

Brytyjscy projektanci postanowili także odświeżyć wygląd modelu. Największe zmiany to nowy przedni zderzak z wyraźnie przemodelowanym grillem oraz nowe reflektory wykonane w technologii Matrix Pixel LED. We wnętrzu także bez rewolucji, ale nie oznacza to, że zabrakło ważnych nowości. Przede wszystkim na pokładzie debiutuje nowy system multimedialny Touch Pro Duo z dwoma 10-calowymi ekranami. Reszta zmian to porządki i kosmetyka - dodatkowe złącza USB do ładowania urządzeń, system Active Key oraz aktualizacja pokładowych systemów bezpieczeństwa.

Range Rover Sport 2017
Range Rover Sport 2017 fot. JLR

Nowy Range Rover Sport wejdzie do sprzedaży w Wielkiej Brytanii już w pierwszych dniach nowego roku. Cennik otworzy 61 315 funtów. Za hybrydę P400e trzeba będzie zapłacić 70 800 funtów, a wzmocnioną wersję SVR - 99 680 funtów. Na polskie ceny jeszcze czekamy.

 
Więcej o: