Łada rozpoczyna produkcję nowego modelu. Modne i praktyczne kombi
Kompaktowa Łada Vesta to sprzedażowy strzał w dziesiątkę. Pod skrzydłami aliansu Renault-Nissan Łada podąża podobną drogą co Dacia i zaczyna być coraz bardziej widoczna na europejskich rynkach. Sedan Vesta z miesiąca na miesiąc pnie się w rankingach sprzedaży. Pisaliśmy o tym szerzej tutaj: Rosyjska marka przeżywa renesans w Europie. Czas na podbój Polski?. Teraz Rosjanie wprowadzają do produkcji wersję kombi Vesty.
Łada Vesta SW - czyli budżetowe i praktyczne kombi
Sylwetka Vesty wyróżnia się licznymi przetłoczeniami w bocznej strefie, lotką na szczycie pokrywy bagażnika i opadającą ku tyłowi linii dachu. Z profilu przypomina Seata Ibizę ST, którego nie znajdziemy już w ofercie hiszpańskiego producenta. W oczy rzucają się także 17-calowe obręcze ze stopów lekkich i atrakcyjnie wystylizowany front z chromowanymi elementami ozdobnymi. Bagażnik zmieści ponad 500 litrów.
Pod maską znajdziemy tylko jeden silnik. To znana ze starszych modeli Renault 16-zaworowa konstrukcja o pojemności 1.6 litra. Generuje 106 koni mechanicznych i 148 Nm przy 4200 obr./min. Do setki przyspiesza w około 12 sekund i rozpędza się do 178 km/h.
Łada chce być modna - uterenowione kombi Cross
Lada chwila do sprzedaży trafi nie tylko praktyczne kombi, ale także jego modna i uterenowiona odmiana. Cross wpisuje się w aktualne trendy i stanowi konkurencję dla kompaktowych crossoverów. Ma o 2,5 centymetra zwiększony prześwit (203 mm) oraz pakiet ochronnych dodatków w postaci nakładek na błotniki, inaczej uformowanych zderzaków oraz płyt z tworzywa mających zabezpieczać podwozie przed uderzeniami kamieni. Nadwozie ma 442,4 centymetra długości, 178,5 szerokości i 153,2 wysokości (mierzone wraz z relingami). Zwieńczenie ozdobników stanowi płetwa przytwierdzona do tylnej części dachu.
Czy Łada Vesta trafi do Polski?
Na rodzimym rynku Vesta SW kosztuje 639 000 rubli, a Cross - 755 900 rubli. W złotówkach to odpowiednio 40,5 i 48 tysięcy złotych.
Nie licząc oczywiście Rosji, Łada Vesta SW oraz Cross w pierwszej kolejności trafi do sprzedaży w Niemczech oraz na Słowacji. Później model będzie oferowany także w innych krajach. Wciąż nie wiemy, kiedy Renault-Nissan zamierza wprowadzić Ładę na polski rynek. Choć coraz częściej pojawiają się nieoficjalne informacje, że jesteśmy coraz bliżej tej chwili.
-
Odcinkowy pomiar prędkości na A1. 1300 mandatów w jeden dzień, a to dopiero początek
-
SUV kochany przez Polaków. Co sprawia, że Toyota RAV4 jest tak popularnym autem?
-
Duży i wygodny samochód, idealny na długie wyprawy. Sprawdzamy ofertę Forda Mondeo
-
Ograniczenia prędkości w Polsce. Od czerwca jedna ważna zmiana. Co jeszcze warto wiedzieć?
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
- Nowa Skoda Fabia przyłapana bez kamuflażu. Wkrótce oficjalna premiera
- Opinie Moto.pl: Hyundai Tucson - samochód, który nie ma żadnych wad
- Suzuki Jimny wraca do sprzedaży jako ciężarówka. Zmiana homologacji sposobem na przetrwanie
- Hyundai wprowadza kolejnego crossovera. Bayon będzie mniejszy od Kony
- Tragiczny finał kuligu na foliowych workach pod Elblągiem. Piętnastolatka nie przeżyła
Forum
- Monitorowanie lokalizacji pojazdu elektr. (10)
- OT mamy pierwszego NOPa (18)
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (39)
- OT - zadania dla Bidena (66)
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (42)
- Przekroczyłem 24 pkt., egzamin praktyczny zdany (34)
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (61)
- OT - Wentylacja mechaniczna z rekuperacją - warto? (21)
- Ofensywa antykuligowa (19)
- szybkość ładowania sam. el. nie jest już problemem (9)