Łada rozpoczyna produkcję nowego modelu. Modne i praktyczne kombi

Zaledwie wczoraj informowaliśmy Was o świetnych wynikach Łady w Europie, a już dzisiaj alians Renault-Nissan poinformował, że Rosjanie rozpoczęli produkcję nowego modelu. Czas na Ładę Vestę SW oraz Cross.

Kompaktowa Łada Vesta to sprzedażowy strzał w dziesiątkę. Pod skrzydłami aliansu Renault-Nissan Łada podąża podobną drogą co Dacia i zaczyna być coraz bardziej widoczna na europejskich rynkach. Sedan Vesta z miesiąca na miesiąc pnie się w rankingach sprzedaży. Pisaliśmy o tym szerzej tutaj: Rosyjska marka przeżywa renesans w Europie. Czas na podbój Polski?. Teraz Rosjanie wprowadzają do produkcji wersję kombi Vesty.

Łada Vesta SW - czyli budżetowe i praktyczne kombi

Sylwetka Vesty wyróżnia się licznymi przetłoczeniami w bocznej strefie, lotką na szczycie pokrywy bagażnika i opadającą ku tyłowi linii dachu. Z profilu przypomina Seata Ibizę ST, którego nie znajdziemy już w ofercie hiszpańskiego producenta. W oczy rzucają się także 17-calowe obręcze ze stopów lekkich i atrakcyjnie wystylizowany front z chromowanymi elementami ozdobnymi. Bagażnik zmieści ponad 500 litrów.

Pod maską znajdziemy tylko jeden silnik. To znana ze starszych modeli Renault 16-zaworowa konstrukcja o pojemności 1.6 litra. Generuje 106 koni mechanicznych i 148 Nm przy 4200 obr./min. Do setki przyspiesza w około 12 sekund i rozpędza się do 178 km/h.

 

Łada chce być modna - uterenowione kombi Cross

Lada chwila do sprzedaży trafi nie tylko praktyczne kombi, ale także jego modna i uterenowiona odmiana. Cross wpisuje się w aktualne trendy i stanowi konkurencję dla kompaktowych crossoverów. Ma o 2,5 centymetra zwiększony prześwit (203 mm) oraz pakiet ochronnych dodatków w postaci nakładek na błotniki, inaczej uformowanych zderzaków oraz płyt z tworzywa mających zabezpieczać podwozie przed uderzeniami kamieni. Nadwozie ma 442,4 centymetra długości, 178,5 szerokości i 153,2 wysokości (mierzone wraz z relingami). Zwieńczenie ozdobników stanowi płetwa przytwierdzona do tylnej części dachu.

Czy Łada Vesta trafi do Polski?

Na rodzimym rynku Vesta SW kosztuje 639 000 rubli, a Cross - 755 900 rubli. W złotówkach to odpowiednio 40,5 i 48 tysięcy złotych.

Nie licząc oczywiście Rosji, Łada Vesta SW oraz Cross w pierwszej kolejności trafi do sprzedaży w Niemczech oraz na Słowacji. Później model będzie oferowany także w innych krajach. Wciąż nie wiemy, kiedy Renault-Nissan zamierza wprowadzić Ładę na polski rynek. Choć coraz częściej pojawiają się nieoficjalne informacje, że jesteśmy coraz bliżej tej chwili.

Czy chciałbyś/-abyś zobaczyć Ładę Vestę w polskich salonach?