Komentarze (93)
Jazda na zbyt wysokich obrotach silnika
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Brni

    Oceniono 39 razy 33

    Artykuł pisany na kolanie. Można go streścić do kilku sensownych zdań a zamiast tego wodolejstwo. Jakie obrotu są po prostu wysokie a jakie zbyt wysokie? 'poważnych napraw', czyli jakich? Podwyzszone spalanie w 'określonych sytuacjach', czyli jakich? Kiedy to dało się naprawić silnik młotkiem?

  • Gość: gosc

    Oceniono 93 razy 45

    wczoraj jazda w za niskich dzisiaj w za wysokich ---ludzie ustalcie jakieś srednie te obroty zapiszcie w konstytucji i dalej że karac mandatami i punktami ----ciekawe co napiszecie o samochodach elektrycznych ---czekam z niecierpliwoscią i jeszcze jedno wy na prawdę nie macie co robic i o czym pisac.

  • Maciej Zezkaz

    Oceniono 14 razy -8

    Bzdury piszecie aż płakać się chce! Disle dogrzewają się jak są zimne pod czas pracy świecami żarowymi i podgrzewaczem paliwa! Dotego nowoczesne olej smarują już przy 0 stopni celsjusza. Prawda że jak odpalisz i nie jedziesz to silnik nie uzyska temperatury pracy czyli 70-90 stopni ale olej rozgrzeje się do temperatury pracy! Na zimny cisnąć za bardzo nie ma co bo tanie filtry oleju mają wkład papierowy co może zatrzymać swobodny przepływ gęstrzego-zimnego oleju. Itd. Redaktorze zmień zawód.

  • Gość: fragles102

    Oceniono 30 razy 4

    po paru kilometrach jazdy z silnikiem benzynowym to mamy rozgrzana zaledwie ciecz a olej jest dalej zimny
    olej potrzebuje do rozgrzania co najmniej 20 minut jazdy nie kilometrów ,
    widzę że nie mamy pojecia o czym piszemy

  • Gość: Pytaj

    Oceniono 20 razy 16

    Jaki geniusz zalinkował „obchodzenie się z gazem” do ceny gazu ziemnego?

  • kapitan_kloss

    Oceniono 18 razy -6

    Ja tam swojego Golfa w dieslu bez filtra zawsze rano przez 10 minut trzymam włączonego, pod koniec lekko gazuje. Silnik uzyskuje optymalną temperaturę, a olej w tym czasie spokojnie dochodzi do każdego zakamarka silnik. Dzięki tej metodzie przejechałem już 200 tys km, a ile na niemieckich autobanach nie wiem.

  • jan.janowicz65

    Oceniono 8 razy 6

    1 - " Nie stosowanie " słownika ortograficznego powoduje takie skutki.
    2 - Niech mi pan mądraliński wytłumaczy dlaczego silnik jest uruchamiany na wysokich obrotach właśnie wtedy, kiedy smarowanie jest najbardziej ograniczone?

  • student_zebrak

    Oceniono 8 razy 0

    ...z uwagi na gęstość oleju silnikowego porównywalną do konsystencji miodu....
    <smiech> Q..a zaplac za dobry olej w odpowiednim przedziale lepkosci. NIE MA oleju silnikowego o lepkosci miodu. Ja jezdze na 5 lub 10 W 30 przez okragly rok. Silnik ma odpowiednia temperature po dojechaniu do skrzyzowania (300 m). Nie bez przyczyny silnik po starcie wchodzi na 1000 rpm, aby spasc do 600-700 na goraco. Automatycznie.
    Jakie to sa wysokie obroty w dieslu? Bo 2000 wystarczy na wiekszosc trasy.

  • student_zebrak

    Oceniono 6 razy 0

    ...Warto jednak wiedzieć, że spokojna eksploatacja okaże się dwukrotnie tańsza. Konsumpcja rośnie geometrycznie, a średni wynik spalania będzie w określonych sytuacjach 3-4 krotnie wyższy. ..
    nieprawda, jesli chodzi o moj samochod to najekonomiczniej jedzie w przedziale 90-100 kmh, zdecydowanie taniej niz przy 60 kmh (na szosie). Z powodu trzymania na przedostatnim biegu. Z tegoz powodu nie uzywam tempomatu, bo ma sklonnosci do wyzszych obrotow.
    W przedziale legalnych szybkosci mozna zapomniec o "osczednosci". Ja to sprawdzalem w pokladowym "komputerze, ktory podaje te wartosci na biezaco. Natomiast zuzycie paliwa silnie zalezy od przyspieszania/hamowania, bez wzgledu na szybkosc. Najwieksze zuzycie jednostkowe mam cofajac fure do garazu :)

  • Gość: rekruter-idiota

    Oceniono 13 razy 11

    Jak mam używane, to mogę nie patrzeć? Bo zawsze męczyło mnie to zmienianie biegów. Nie patrzenie na obroty i ignorowanie wycia silnika znacząco poprawiłoby komfort jazdy...

  • matatjahu

    Oceniono 1 raz 1

    sezon ogórkowy? porady wzięte z zakończenia pleców? chyba każdy kierowca wie o tym co poczyniono w tym artykule, a to że niektórzy się nie stosują...widocznie ich stać...

  • hens

    Oceniono 3 razy -1

    Autorzy z gazety, uzgodnijcie zeznania, gdyż jeden drugiemu przeczy.
    moto.pl/MotoPL/7,88389,22443136,jazda-na-zbyt-niskich-obrotach-moze-doprowadzic-do-finansowych.html#TRNajCzytSST

  • rw1270

    Oceniono 9 razy 9

    "mogą być bardzo szkodliwego dla napędu". Polska jezyk, trudna jezyka.

  • rw1270

    Oceniono 14 razy 14

    "mogą być bardzo szkodliwego dla napędu". Polska jezyk, trudna jezyka.

  • dzielanski

    Oceniono 4 razy 2

    Te porady to dla ludzi mających garaż bezpośrednio z wyjazdem na autostradę?
    Krótkie dojazdy do pracy zazwyczaj oznaczają stanie w korkach, rozpędzić samochód z reguły można pokonując dłuższe trasy.
    Artykuł zapewne prawidłowo opisuje zachowanie oleju silnikowego w stosunkowo niskich temperaturach - ale jaki procent Polaków ma jakąkolwiek szansę na wciśnięcie gazu w deskę w ciągu pierwszych pięciu minut po wyjechaniu w garażu?

  • Gość: E46

    Oceniono 3 razy -1

    mam bmw 330i -231ps....2 vanosy..... i musze na każdym biegu mieć minimum 3tys obr. ...bo jak bedą mniejsze obr. na biegach to vanosy sie rozsypią..!!!!.Qmacie..?????

  • kar.as

    Oceniono 5 razy -3

    Ja mam hybrydę. A wkrótce kupuję 100% elektryka. Także wszystkie problemy typu olej, turbina, wydech, chłodzenie trafią do lamusa :-)

  • alicel50

    Oceniono 10 razy 2

    Najlepszy jest dobry automat - najlepiej z DSG - sam utrzymuje dobry zakres obrotów.
    Polecam też dodatkowe łopatki do zmiany biegów - czasami można pomóc - np redukcja przed ostrym zakrętem. Oczywiście z wyczuciem...

  • foreksfxxxx

    Oceniono 4 razy 4

    W nowych autach czesto w manualu ikonka wskazuje ze trzeba wrzucic wyzszy bieg. Najczesciej wskazuje za wczesnie albo w ogole. Np kaze mi w gore przyt dieslu wjezdzacz na 1600rpms. Zmierzylem rowniez spalanie podczas wskazowek - "moja jazda" spalala litr mniej niz jazda wg komputera.

  • wajego

    Oceniono 8 razy 2

    "Po pierwszym rozruchu, warto przed ruszeniem odczekać chociaż minutę."
    Dalej przestałem czytać ten bełkot. Silnik pod obciążeniem rozgrzewa się wielokrotnie szybciej. Stanie na włączonym zimnym silniku przez minutę zatruje pół osiedla. No i oznacza mandacik 300 zł.
    Poza tym za chwilę gazeta zacznie pisać po 4 artykuły dziennie na temat smogu w miastach.
    Co za kretyńska porada...

  • Gość: gosc

    Oceniono 3 razy 3

    masz nowe auto ---to patrz na drogę i to nie tylko przed sobą .reszta zrobi się sama.

  • Gość: Sigma

    Oceniono 4 razy 4

    Nie wiem skąd te złośliwe komentarze. Mam za sobą dobrze ponad 500 tysięcy kilometrów i 30 lat jazdy, w Polsce i poza nią. Wiem, że to średnia, ale coś już widziałem i czegoś doświadczyłem Uwagi są na czasie, szczególnie przed sezonem jesienno-zimowym. Co do tego, że się nie da depnąć zaraz po zapaleniu silnika w Polsce. Tak to prawda, rozsądny kierowca tego nie zrobi, Rzeczywistość jest jednak inna i jest wielu, u których krew się burzy, ruszają z piskiem opon lub starodawnym zwyczajem robią "przegazówki" zaraz po uruchomieniu silnika, tak na zimno, żeby szybciej rozgrzać silnik. Nie widzieliście? Jak tak i to często. Sensowny artykuł, po prostu.

  • a.k.traper

    Oceniono 4 razy 0

    Moje nowe auto wymaga spłaty co miesięcznej raty, corocznego ubezpieczenia, także przeglądu serwisowego bo wtedy przegląd mam ważny na 3 lata, oprócz tego trzeba pamiętać o tankowaniu, zmianie opon i dolewaniu płynów. Na obroty nie mam co patrzeć bo to słychać po pracy silnika i elastyczności napędu a oprócz tego na wyświetlaczu pokazuje się propozycja podwyższenia biegów. Gdy jeździłem starszymi samochodami to przy odpowiednich obrotach można było zmeniać biegi bez użycia sprzęgła, ważne by z 4 lub 5 nie wrzucać na "Rakietę", bardzo chrzęści i rzuca.

  • pandemonium234

    Oceniono 10 razy 10

    Miesiąc później:
    "Zabójcze skutki jazdy na zbyt średnich obrotach"...

  • jakub13579

    Oceniono 5 razy 5

    W tym artykule jest dokładnie wszystko na odwrót niż zaleca producent mojego auta.
    1. Po uruchomieniu silnika od raz jechać nie czekając na rozgrzanie bo w ruchu szybciej się zagrzeje.
    2. Olej 0W30 na pewno nie ma konsystencji miodu.
    3.Temperatura silnika 80-90 st. po przejechaniu ca. 2 km. chociaż silnik jest wyłączany przy każdym zatrzymaniu.(start-stop)
    4.Normalna zmiana biegów zgodnie z uchem i obrotomierzem nie powoduje przeciążenia silnika.

  • jady51

    Oceniono 2 razy 2

    Artykuł o niczym.Wodolejstwo.

  • Gość: kosik

    Oceniono 2 razy -2

    W moim punto z hajmiga przy trybie eko lekko ponad 2tys. obrotów pokazuje żeby już zmieniać biegi

  • Gość: Gość

    Oceniono 2 razy 2

    Generalnie staram się nie komentować wypocin, które przeczytam w szeroko pojętym internecie. Ale Pan Jan Zomer przegiął już wszelkie granice...
    Zacznijmy od początku - olej w konsystencji miodu przy zimnym silniku? Czy Pan Jan widział kiedykolwiek olej 0W-20/30/40, stosowany obecnie w większości nowych samochód? To 0W właśnie zapewnia brak konsystencji miodu w niskich temperaturach.
    Czekanie minutę przed ruszeniem o poranku? Już widzę tłum zgromadzony obok "ogrzewającego się samochodu" stojacego pod blokiem...
    Komentarz o głośnym słuchaniu zestawu audio był chyba tylko po to by zwiększyć ilość znaków w tekscie, a informacja o braku stacji benzynowych na trasie jest mocnym nadużyciem...
    A cały artykuł można straścić jednym zdaniem - nie dociskaj gazu na zimnym silniku... Ale tego uczą już na nauce jazdy... Dziękujemy Panie Janie za tak głęboki artykuł.

  • Gość: valeo

    0

    Temperatura cieczy chłodzącej to temperatura cieczy chłodzącej a nie oleju.

  • Gość: Krystian

    0

    Jazda na wysokich obrotach, to jaka jest na optymalnych? Wszystko zawsze źle, tak samo jak dyskusja o oponach, czy letnie, czy zimowe, czy całoroczne. Ja swoje zamawiam z logistyki opon i przynajmniej mam spokój z dyskutowaniem z zięciem czy warto wymieniać czy nie,

  • Ela Kropicka

    0

    Układ napędowy i jego usterki są dość typowe. Czy zatem warto regenerować wał tego układu? Przeczytajmy sami www.autocentrum.pl/autorentgen/audi/a6/c4/avant/podatny-na-awarie-uklad-napedowy-1608846893/

  • Gość: goscv

    0

    outlander przy minus 10, pod górę (wjazd na most ok. 20 stopni). Silnik zimny-nawet nie widać słupka temperatury chłodziwa. Który bieg, ile obrotów maksymalnie?

  • 0

    VW jetta/ golf silnik 1.6 MPI jadę 150 km/h mam obroty silnika 4 tyś albo 5 tyś to Dużo czy mało ? Po przeczytaniu tego artykułu sam nie wiem

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX