Peugeot 308 po liftingu - co się zmieniło?

Peugeot wprowadził na polski rynek odświeżoną wersję kompaktowego 308. Zmiany są większe niż mogłoby się wydawać. Bo choć stylizację pozostawiono prawie bez zmian, zmodernizowano elementy, których "na pierwszy rzut oka" nie widać.

Trzeba być wprawnym obserwatorem, by bez problemu dostrzec zmiany stylizacyjne, które wprowadzono przy okazji modernizacji Peugeota 308. Według informacji producenta, zmodyfikowano m.in. przedni zderzak, pojawiło się nowe logo lwa na pionowym grillu, a także nowe halogenowe światła ze zintegrowanymi LED-ami do jazdy dziennej. W tylnej części nadwozia zmodyfikowano lampy – mają teraz grafitowe wypełnienie kloszy i świecą nawet, gdy włącznik świateł znajduje się w pozycji auto.
Ponadto pojawiły się nowe wzory felg ze stopów lekkich, a także nowe kolory nadwozia, w tym zestawienie kolorystyczne niebiesko-czarne dedykowane dla wersji GTI.

Peugeot 308 2017Peugeot 308 2017 Peugeot

Zmiany we wnętrzu

Główną zmianą, którą można zaobserwować w przedziale pasażerskim (poza nowymi tapicerkami) jest zastosowanie nowego wyświetlacza na konsoli centralnej (standard od wersji Business Line). Ekran o przekątnej 9,7 cala (choć informacje są wyświetlane na polu o przekątnej 7 cali) został wykonany w technologii pojemnościowej, co gwarantuje mu reakcję na dotyk zbliżoną do tej znanej z ekranów smartfonów. Na ekranie mogą być wyświetlane m.in. informacje dostępnej za dopłatą (koszt 4000 zł, można zamówieć od wersji Business line) nawigacji TomTom umożliwiającej planowanie trasy np. z uwzględnieniem bieżącego natężenia ruchu. Dodatkowo, nowy 308 może być wyposażony w funkcję Mirror Screen, dzięki której można skopiować ekran smartfona na ekran na konsoli.

Wyświetlacz sprawnie reaguje na dotyk, choć szkoda, że producent uległ modzie na przenoszenie panelu obsługi nawiewu i klimatyzacji do menu systemu pokładowego. Za to dobrze, że zdecydowano się pozostawić klasyczne i wygodne w obsłudze pokrętło do regulacji głośności zestawu audio.

Nowe systemy na pokładzie

Istotnymi nowościami, które możemy zastać na pokładzie nowego Peugeota 308 jest szereg nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę, które zostały przeniesione z modeli 3008 i 5008, i można je dokupić zestawione w pakietach. Według informacji producenta są to:

• System Active Safety Brake i system wspomagania zachowania odległości między pojazdami (Distance Alert), których zadaniem jest uniknięcie lub ograniczenie skutków najechania na przeszkodę przed samochodem, której kierowca nie zauważył.

• System aktywnego monitorowania pasa ruchu (Active Lane Departure Warning), którego zadaniem jest zapobieganie niezamierzonej zmianie pasa ruchu.

• System wykrywania zmęczenia kierowcy;

• System automatycznego przełączania świateł Smartbeam, który w razie ryzyka oślepienia innych uczestników ruchu drogowego, samoistnie przełącza światła z drogowych na mijania.

• System monitorowania ograniczeń prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych;

• Adaptacyjny tempomat z funkcją STOP (w egzemplarzach z automatyczną skrzynią biegów) lub funkcją 30 km/h w wersji z manualną skrzynią biegów (ten ostatni dostępny z silnikami Euro 6.2 pod koniec 2017 roku);

• System aktywnego monitorowania martwego pola;

• System Park Assist – automatycznie parkujący samochód;

• VisioPark 1 (z nową, skrętna kamera cofania - widoczność w zakresie 180°), który znacznie ułatwia manewry w ciasnych miejscach i wyjazd z miejsca parkingowego.

Zmiany w gamie silnikowej

W nowym Peugeocie 308 nie zabrakło zmian w zakresie gamy dostępnych jednostek napędowych. Pojawił się zmodyfikowany silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM, który przeszedł modernizacje mające na celu m.in. zmniejszenie emisji szkodliwych związków do atmosfery. Zastosowano w nim m.in. filtr GPF (Gasoline Particulate Filter), a także zoptymalizowano proces spalania. Ze nową jednostką standardowo współpracuje nowa sześciobiegowa przekładnia manualna.
Ponadto gama silnikowa zostanie poszerzona o nowy silnik z serii BlueHDi. Chodzi o silnik 1.5/130 KM, który może współpracować z nową ośmiobiegową skrzynią automatyczną stworzoną przez japońską firmę Aisin.

Na tym jednak nie koniec. Pod koniec roku pojawi się nowy motor 2.0 HDi o mocy 180 KM, który będzie standardowo zespolony z nową ośmiobiegową skrzynią EAT8.

A jak kształtują się ceny?

Najtańsza odmiana Peugeota 308 (hatchback 5d) z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM kosztuje 68 000 zł. Najtańsza odmiana z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM kosztuje 75 600 zł (ale jest dostępna w zestawieniu od wersji Active). Ceny egzemplarzy z silnikami Diesla startują z poziomu 74 400 zł. Tyle trzeba zapłacić za 308 z silnikiem 1.6 BlueHDi o mocy 100 KM w podstawowej wersji Access. Kombi kosztuje o 5000 zł więcej od hatchback.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.