Podczas analizy przyjęto następujące kryteria: średni roczny przebieg 30 tys. km oraz 36-miesięczny okres użytkowania samochodu. Do porównania wykorzystano podstawowe wersje z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.
Podstawowa jednostka benzynowa w Volvo ma pojemność 1.5 i 152 KM mocy. Auto kosztuje 127 tys. zł. Konkurencyjne modele kosztują następująco: Audi Q3 1.4 150 KM (126 500 zł), BMW X1 1.5 136 KM (133 000 zł) i Mercedes GLA 1.6 122 KM (124 500 zł). Okazuje się, że w porównaniu z niemiecką konkurencją Volvo XC40 wypada najlepiej. Szacowana wartość rezydualna po trzech latach użytkowania wynosi 56,7 proc. wartości początkowej. W przypadku Audi i Mercedesa to 53,7 proc., a dla BMW tylko 53,1 proc.
W segmencie SUV-ów i crossoverów największą popularnością cieszą się nadal silniki wysokoprężne, dlatego do porównania trafiły również takie wersje. Pod lupę wzięto następujące konfiguracje: Volvo XC40 2.0 150 KM (143 000 zł), Audi Q3 2.0 150 KM (139 500 zł), BMW X1 2.0 150 KM (149 000 zł) i Mercedes GLA 2.2 136 KM (150 500 zł).
Również w drugim przypadku Volvo jest lepiej szacowane w porównaniu z konkurencją. Po dołożeniu przebiegu i czasu użytkowania wartość rezydualna szwedzkiego modelu wynosi 59,9% ceny początkowej. Konkurencyjne modele mają mniejszą wartość - Mercedes 58%, BMW 55,9 proc. oraz Audi 56,3 proc.
Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez Info-Ekspert, zakup Volvo XC40 wiąże się z mniejszą utratą wartości niż w przypadku zakupu modeli niemieckich marek.