Węgrzy przy okazji publikacji nowych teaserów opublikowali kilka zdjęć więcej niż pozostałe oddziały szwedzkiej marki. Dzięki temu o wyglądzie XC40 wiemy już wszystko - możemy zobaczyć nie tylko przód, tył, linię boczną nowego modelu, ale także opcjonalny, sportowy pakiet stylistyczny R-Design. Jak to często w przypadku wycieków bywa, jakość zdjęć pozostawia trochę do życzenia, ale wcale nie jest źle.
Wygląd produkcyjnego XC40 nie powinien być dla nikogo dużym zaskoczeniem. Auto bazuje na koncepcyjny 40.1 i posiada sporo elementów stylistycznych wspólnych z większymi SUV-ami marki, XC60 oraz XC90.
Również wnętrze znamy bardzo dobrze z nowych samochodów producenta. Projekt do złudzenia przypomina większe i droższe modele Szwedów. Nie mogło oczywiście zabraknąć dużego tabletu elegancko wkomponowanego w konsolę centralną.
Nowe Volvo XC40 powstanie na nowej, modularnej płycie podłogowej CMA, którą producent wykorzysta do budowy modeli S40 i V40. Innowacyjna konstrukcja wykorzystuje niektóre komponenty z większych modeli z Serii 90, które zbudowano na bazie płyty SPA.
Pod maską crossovera ze Szwecji znajdziemy nowoczesne, czterocylindrowe jednostki, ale nie zabraknie tam również zupełnie nowej konstrukcji trzycylindrowej o pojemności 1,5 litra. Ten silnik będzie dostępny również w zestawie z napędem elektrycznym – w ramach wersji T5 Twin Engine. Producent zapowiada, że zasięg na akumulatorach wyniesie ok. 50 km.
Wiemy też, że Volvo XC40 będzie wyposażone we wszystkie zdobycze technologii związane z bezpieczeństwem. Na jego pokładzie znajdzie się kamera pokazująca widok 360 stopni wokół auta, ale największym hitem może być system „Pilot Assist” oferujący semi-autonomiczne technologie na pokładzie. Nowy model powstał głównie z myślą o jeździe w mieście, dlatego nie zabraknie systemów takich, jak choćby system Cross Traffic Alert połączony z automatycznym hamowaniem. Co więcej, z teaserów dowiedzieliśmy się też, że w Volvo XC40 schowki w drzwiach mają być tak pojemne, że zmieścimy tam nawet laptopa. Do tego samochód zaoferuje bardzo szerokie pole do personalizacji.
Teasery, które pokazują już prawie wszystko i lekki węgierski przeciek kolejnych zdjęć mogą przyspieszyć premierę modelu. Przynajmniej tę internetową. Będziemy trzymać rękę na pulsie i jeżeli Volvo zdecyduje się pokazać małego SUV-a, to na pewno Was o tym poinformujemy. Spekuluje się, że europejski targowy debiut modelu zaplanowany jest na Genewę. Szybciej na żywo XC40 zapewne zobaczą kierowcy w Chinach lub USA, na którymś z tamtejszych Salonów Samochodowych.
Z polskiego punktu widzenia to jedna z najważniejszych premier w klasie premium. Większe Volvo XC60 jest niekwestionowanym królem samochodów luksusowych nad Wisłą. Mniejszy model ma ogromne szanse poprawić wyniki starszego bratu. Jako że będzie pozycjonowany segment niżej, to będzie wyraźnie tańszy.