Audi Elaine Concept. Kolejny popis możliwości

Na pierwszy rzut oka przypomina koncepcyjny model E-Tron Sportbback, ale tak naprawdę to zupełnie nowy projekt. Audi Elaine debiutuje na salonie we Frankfurcie, a pod maską skrywa zaawansowane technologie.

Audi Elaine Concept ma dokładnie takie same rozmiary jak model E-Tron Sportback prezentowany podczas imprezy w Szanghaju. Koncept wyposażono w przednie i tylne światła Matrix LED. Poza tym na pokładzie zainstalowano jeszcze bardziej zaawansowany kontroler zFAS odpowiedzialny za autonomiczną jazdę. W przypadku konceptu Audi jest to tzw. czwarty poziom. Samochód może się przemieszczać po autostradzie bez udziału kierowców, a zaawansowane radary i czujniki zapewnią bezpieczeństwo.

System Highway Pilot to tak naprawdę rozwinięcie systemu Traffic Jam Pilot. Rozwiązanie pozwala na autonomiczną jazdę z wyższymi prędkościami. Samochód w razie potrzeby bezpiecznie zmieni pas ruchu. W tym czasie kierowca może skupić się na innych czynnościach.

Audi Elaine ConceptAudi Elaine Concept fot. Audi

Jedną z ciekawostek jest integracja z innymi urządzeniami elektronicznymi, które pracują w ramach technologii „internet of things” (IoT). Audi potrafi znaleźć samodzielnie wolne miejsca parkingowe i zająć tam miejsce. Poza tym na pokładzie znajdziemy inteligentnego asystenta, który potrafi komunikować się z kierowcą za pomocą głosu. Obserwując zachowanie człowieka maszyna potrafi zaadaptować różne parametry samochodu (nawigacja, klimatyzacja, preferowane miejsca parkingowe).

Nowe Audi współpracuje ze specjalnym zegarkiem, który mierzy parametry witalne kierowcy, takie jak temperatura ciała i puls. W ramach systemu Audi Fit Driver potrafi rozpoznać zmęczenie i zaproponować relaks w postaci masażu, relaksującej muzyki lub specjalnego ustawienia klimatyzacji. Wszystko w imię jeszcze większego bezpieczeństwa.

Audi Elaine ConceptAudi Elaine Concept fot. Audi

Na koniec kilka słów na temat napędu. Audi Elaine ma na pokładzie aż trzy silniki elektryczne. Całość generuje 496 KM maksymalnej mocy, a zasięg takiego zestawu to prawie 500 km. Elektryczny wóz przyszłości jest do tego całkiem szybki – sprint do setki zajmuje 4,5 sekundy.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.