Nowe Megane RS zasila motor o pojemności 1,8 litra. Turbodoładowana jednostka benzynowa pochodzi wprost z modelu Alpine A110 i dostarcza 280 KM i 390 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Całość trafia na przednie koła za pośrednictwem ręcznej skrzyni biegów lub dwusprzęgłowego automatu. Obydwie skrzynie mają sześć biegów, ale w przypadku drugiego rozwiązania mamy do dyspozycji łopatki przy kierownicy oraz tryb „launch control” i „multi-change down” pozwalający na szybką zmianę kilku biegów podczas hamowania.
Sportowy hot-hatch oferuje dwa warianty zawieszenia: Sport i Cup. Do tego można jeszcze dołożyć tylną oś skrętną oraz mechanizm różnicowy Torsen. Kierowca ma do dyspozycji jeden z pięciu trybów pracy: Comfort, Normal, Sport, Race oraz Perso.
Francuski kompakt otrzymał pakiet poszerzający nadwozie o 60 mm z przodu i 45 mm z tyłu. Do tego sportowy wygląd akcentują nowe zderzaki, spojlery i powiększone wloty powietrza. Całość postawiono na 18- i 19-calowych felgach, a z tyłu zainstalowano dyfuzor i centralną końcówkę wydechu. Sportowa wersja jest dostępna w nowym kolorze Volcanic Orange.
Na liście wyposażenia nowego modelu znajdziemy system RS Monitor serwujący dane telemetryczne na ekranie urządzenia R-Link 2. Można do niego podłączyć zewnętrzną kamerę, która połączy dane z obrazem podczas przejazdu na torze.
Pod koniec przyszłego roku zadebiutuje wersja Trophy oraz Cup z 300-konnym silnikiem pod maską (400 Nm).