Imponujące BMW X7 iPerformance Concept bez tajemnic

Wracamy do konceptu BMW X7 iPerformance. Ostatnio pokazywaliśmy Wam zdjęcie z przecieku. Teraz mamy już oficjalne zdjęcia, a także kilka ciekawych informacji i o bezpośredniej zapowiedzi nowego flagowego SUV-a z Bawarii.

BMW X7 iPerformance Concept to przedsmak tego, czego możemy się spodziewać po produkcyjnym BMW X7. Premiery flagowego SUV-a Bawarczyków możemy się spodziewać w przyszłym roku.

Koncepcyjne X7 jest zauważalnie większe od aktualnego flagowego SUV-a marki, modelu X5. Mierzy dokładnie 5020 mm długości, 2020 mm szerokości i 1800 mm wysokości. W każdym z tych parametrów jest większe od X5 o odpowiednio 113, 82 i 37 mm. Za to rozstaw osi to pokaźne 3010 mm, czyli o 76 mm więcej niż w X5.

BMW X7 iPerformance ConceptBMW X7 iPerformance Concept fot. BMW

BMW X7 iPerformance ConceptBMW X7 iPerformance Concept fot. BMW

Zgodnie z przewidywaniami dopisek iPerformance oznacza mocną wersję hybrydową. BMW nie ujawniło jeszcze szczegółów, ale prawie na pewno na pokładzie X7 współpracuje ze sobą dwulitrowy turbosilnik R4 i motor elektryczny. Możemy się spodziewać, że to rozwiązanie pożyczone z 740e xDrive iPerformance, gdzie łączna moc przekracza 320 KM i 500 Nm. Choć na potrzeby konceptu układ hybrydowy mógł zostać wzmocniony.

BMW X7 iPerformance ConceptBMW X7 iPerformance Concept fot. BMW

Wnętrze konceptu pozwala nam wnioskować że BMW X7 będzie bardzo podobne do swojej zapowiedzi. Jak na pojazd koncepcyjny, kabina jest zaskakująco... normalna. Mamy klasyczne dwa duże ekrany - jeden przed oczami kierowcy tzw. wirtualny kokpit i drugi dotykowy, za pomocą którego sterujemy systemem multimedialnym. Żadnych udziwnień.

Projektanci zostawili też na pokładzie sporo przycisków i przełączników, a tych raczej nie widujemy w konceptach. Zwykle producenci chcą nas zachwycić futurystycznym wnętrzem pełnym wyświetlaczy, hologramów i nowoczesnych technologii. Za to BMW X7 iPerformance Concept wygląda jakby mogło wejść do sprzedaży już w przyszłym roku.

BMW X7 iPerformance ConceptBMW X7 iPerformance Concept fot. BMW

BMW X7 iPerformance ConceptBMW X7 iPerformance Concept fot. BMW

A jakich silników możemy się spodziewać w produkcyjnej wersji? Po stronie silników benzynowych w ofercie powinien się pojawić sześciocylindrowy 3.0 TwinPower Turbo o mocy ok. 335 KM oraz 4,4-litrowa V-ósemka TwinTurbo o mocy 445 KM. W przyszłości możemy się spodziewać także topowej wersji z V-dwunastką, którą wykorzystano w nowej serii 7. W cenniku nie powinno też zabraknąć wysokoprężnej odmiany xDrive 40d oraz wersji hybrydowej, w której napęd będzie prawdopodobnie przeniesiony ze wspomnianego modelu 740e xDrive iPerformance.

Czy podoba Ci się koncept BMW X7?
Więcej o:
Copyright © Agora SA